دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1395 - 11:17

سال گذشته 3600 دانش‌آموز مواد مخدر مصرف کرده‌اند/استفاده از کدام مواد مخدر در بین دانش‌آموزان شایع‌ است؟

مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه 136 هزار دانش‌آموز در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند، گفت: 3 هزار و 600 دانش‌آموز مواد مخدر مصرف کرده‌اند.
کد خبر : 131492

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تسنیم، نادر منصور کیایی، مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش با اشاره به آمار یک درصدی دانش‌آموزانی که معتاد هستند، اظهار کرد: پروژه میدانی مدیریت مورد با نام مددکاری اجتماعی در مدرسه که در حال فعالیت است حکایت از آن دارد در سال تحصیلی گذشته یک درصد از دانش‌آموزان در معرض خطر شناسایی شدند یعنی 136 هزار دانش‌آموز در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند اما افرادی که مصرف مواد داشتند 3 هزار و 600 نفر هستند.


وی افزود: این 136 هزار نفر دانش‌آموزانی هستند که نشانه‌های خطر را دارند، یعنی متغیرهای روانی، اجتماعی و محیطی موید این است که این افراد ریسک خطر ابتلا به مصرف مواد مخدر را دارند و بر اساس اقدامات تشخیصی متوجه شدیم از میان آنها 3 هزار و 600 نفر حداقل یک بار مصرف کننده مواد مخدر بودند بنابراین اختلال مصرف مواد در آنها احراز شد و این افراد به مراکز درمانی ارجاع شدند و با همراهی دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت درمان سرپایی یا بستری قرار گرفتند.
مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش با اشاره به انواع مواد مخدری که از سوی دانش‌آموزان مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: موادی که این دانش‌آموزان مصرف می‌کردند بسته به نوع جغرافیا متفاوت بود یعنی مواد سبک و سنگین مانند شیشه مصرف می‌شد اما بیشتر آنها مصرف‌کننده مواد سبک هستند یعنی مواد مخدر صنعتی استفاده نمی‌کردند. اغلب دانش‌آموزان مصرف کننده مواد نیز پسران در گروه سنی بالای 15 سال هستند.


کیایی ادامه داد: با استمرار این پروژه و هماهنگی‌های ایجاد شده در سال تحصیلی 95 موفق خواهیم شد با ابزارهای دقیق‌تر تعداد افرادی را که دارای نشانه‌های خطر یا اختلال مصرف مواد مخدر هستند،با دقت بیشتری شناسایی کنیم.


مدیرکل دفتر مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش تاکید کرد: آنچه که ما نیز به آن رسیده‌ایم این است که یک درصد دانش‌آموزان در معرض خطر مصرف مواد هستند همچنین دانش‌آموزانی که مصرف کننده مواد هستند تحت بررسی و درمان قرار گرفتند و خدمات معاضدت تحصیلی به آنها ارائه شد تا درس عقب نمانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته