دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1394 - 11:24

کمیل قاسمی: قهرمانی ما برای مسئولان عادی شده‌ است / فرق ما با والیبالیست‌ها چیست؟

کمیل قاسیمی گفت: گلایه من از مسئولان ورزش کشور است که از ما یک تشکر خشک و خالی هم نکردند؛ حتما پیش خودشان فکر می‌کنند ما چه توجه کنیم و چه نکنیم کشتی‌گیران می‌روند و قهرمان می شوند.
کد خبر : 13149

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، چهارمین قهرمانی متوالی آزادکاران کشتی ایران در جام جهانی از آن جهت لذت بخش بود که این عنوان، دومین سال پیاپی در خاک آمریکا و با شکست تیم ملی این کشور به دست آمد.کشتی‌گیران کشورمان در حالی به این مهم دست یافتند که کشتی آخر ایران در بازی فینال را کمیل قاسمی با حریف آمریکایی‌اش‌گرفت و با توجه به اینکه ایران 4 بر 3 از حریف پیش بود با شکست نماینده کشورمان ممکن بود کشور میزبان مقام نخست را به دست آورد، این اتفاق نیفتاد و قاسمی با برتری مقابل «زاچ ری» سند قهرمانی تیم ایران را در این بازی‌ها امضا کرد.


کشتی‌گیر وزن 125 کیلوگرم تیم کشتی کشورمان در گفت‌وگو با آنا در مورد این کشتی حساس که در وقت اول به حریفش باخته بود گفت:« جوی که آمریکایی‌ها به مسابقه داده بودند باعث شد که در تایم اول خودم نباشم و در نتیجه یک اخطار و یک امتیاز به رقیبم دادم. اما در زمان استراحت به خوبی به حرف‌های مربیانم گوش دادم و توانستم با فشاری که بر روی «زاک ری» آمریکایی آوردم او را خسته کنم و 3 امتیاز بگیرم تا برنده کشتی شوم. البته یک مقدار داوری در فینال به سود میزبان بود که خدا رو شکر انرژی تیم ایران بالاتر از آن بود که اسیر حواشی شود.»


ملی‌پوش کشتی با اشاره‌ به این موضوع که سطح مسابقات امسال نسبت به دوره‌های گذشته بالا تر بود افزود:«تمامی تیم‌ها بهترین نفرات خود را به این رقابت‌ها آورده بودند. دیدید که روسیه مدعی مقابل آمریکا و آذربایجان شکست خورد و در نهایت چهارم شد. تیم ما به خاطر اینکه ترکیبی از یک کشتی‌گیران جوان و با تجربه بود و به لطف هدایت خوب کادرفنی توانست با نتایج خوبی از سد رقبای خود بگذرد و از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند.»


قاسمی در ادامه و در خصوص دریافت پاداش مالی رقابت‌های جام جهانی عنوان کرد:« تازه به ایران بازگشتیم و اگر پاداشی از سوی فدراسیون برای اعضای تیم در نظر گرفته شد باشد، چند روزی زمان می برد تااین پاداش به دست بچه‌ها برسد.»


کشتی‌گیر سنگین وزن کشورمان در ادامه و با ابراز گلایه از مدیران وزارت ورزش و جوانان گفت:«متاسفانه آنان از ما یک تشکر خشک و خالی هم نکردند.نمی دانم چرا؟ شاید از بس که قهرمان شده‌ایم برای آنان این موضوع به یک امر عادی تبدیل شده‌است. حتما پیش خودشان فکر می کنند ما چه توجه کنیم و چه نکنیم کشتی گیران می‌روند و قهرمان می شوند.»


کمیل قاسمی ادامه داد: «البته همه کشتی‌گیران و اعضای کادر فنی از مقام معظم رهبری ،رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس تشکر می‌کنند که قهرمانی ما را در جهان تبریک گفتند.نمی‌خواهم شعار بدهم اما شنیدن این خبر خستگی را از تن بچه‌های تیم ملی خارج کرد. ولی بالاخره ما هم از مدیران وزارت ورزش انتظار داریم که توجه بیشتری به ورزش کشتی کنند.»


این کشتی‌گیر کشورمان درخاتمه افزود:« فرق کشتی‌گیران با والیبالیست‌ها چیست که به ما مثل آنان حواله خودرو نمی‌دهند؟ اینکه همیشه موفق بودیم نباید موجب شود که نسبت به عملکردمان بی‌توجه باشند. تا چند وقت دیگر باید در مسابقات قهرمان جهان در لاس وگاس آمریکا و سال آینده در رقابت‌های المپیک شرکت کنیم؛ وقتی چنین حمایت سردی را می‌بینیم نمی‌توانیم با دلگرمی به روی تشک برویم. مسئولان اگر می خواهند کاری برای کشتی انجام دهند همین امروز به فکر ما باشند. »


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته