دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سفر هیات بریتانیایی به ایران برای بررسی سرمایه‌گذاری در معادن

لیام فاکس، وزیر تجارت خارجی بریتانیا، می‌گوید بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ایران بزرگترین اقتصادی است که به تجارت جهانی بازمی‌‌گردد.
کد خبر : 131398

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری معادن و صنایع معدنی، فاکس در کنفرانس تجاری ایران در لندن گفت: ایران هم‌اکنون فرصتی بی‌همتا برای سرمایه‌گذاری است.
او در عین حال به موانعی که در راه گسترش تجارت با ایران وجود دارد اشاره کرد و ادامه داد: بریتانیا عمیقا نگران اشخاص دو تابعیتی است که در ایران بازداشت شده‌اند.


حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن نیز مشکلات بانکی ایران را دردسرساز توصیف کرد. آقای بعیدی‌نژاد در این کنفرانس گفت که حساب بانکی سفارت ایران در لندن هنوز بسته است.
امروز کنفرانسی یک روزه درباره چشم‌انداز روابط تجاری میان ایران و بریتانیا با شرکت‌های مقام‌های ارشد دو کشور و شماری از بازرگانان در لندن برگزار شده است.
ایران به دنبال توافق هسته‌ای و رفع بخشی از تحریم‌ها در پی گسترش روابط اقتصادی با جهان است و بریتانیا نیز به دنبال همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا باید به توافق‌های تجاری جدیدی با کشورهای مختلف برسد.
وزیر تجارت خارجی بریتانیا در کنفرانس لندن گفت: طی ماه آینده میلادی یک هیات تجاری به ایران اعزام می‌شود تا سرمایه‌گذاری تا سقف ۱۴ میلیارد دلار در معادن ایران را بررسی کند.
حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن هم گفت که در منطقه‌ ناآرام خاورمیانه، ایران محلی امن و باثبات برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.


وی در عین حال به مشکلات سر سر راه ایران برای بازگشت ایران به بازارهای جهانی به ویژه به خودداری بانک‌های بریتانیایی از معامله با ایران اشاره کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته