دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جانشین فرمانده سپاه خطاب به آمریکا: اگر تعهداتتان را بی‌کم و کاست اجرا نکنید توافق را به موزه خواهیم فرستاد/ صبر ملت ایران بی‌انتها نیست

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا بداند اگر به تعهدات خود در برجام عمل نکند، این توافق را به موزه خواهیم فرستاد و به نقطه اول باز می‌گردیم.
کد خبر : 131395

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری‌ آنا، سردار حسین سلامی روز پنج‌شنبه در مراسم 13 آبان مقابل لانه جاسوسی با اشاره به صبر و بردباری ملت ایران در مقابل عمل نکردن آمریکا به تعهدات خود گفت: ملت ایران همواره به تعهدات خود پایبند است اما این تعهدات یک سویه نیست و صبر ملت ایران بی انتها نیست؛ انتظار داریم آمریکایی ها با عینکی جدید واقعیت های امروز ایران و جهان را ببیند.


وی تأکید کرد: اگر آمریکا به طور کامل به تعهدات خود در اجرای برجام عمل نکند سانتریفیوژهای غیرفعال دوباره به راه خواهند افتاد اما در سطح پیش از برجام توقف نخواهیم کرد.


سلامی با بیان اینکه «دولت ایران فقط در مقابل آمریکا و کشورهای 1+5 متعهد نیست»، یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابل ملت ایران تعهدی عمیق مستحکم و ریشه دار دارد و به ملت تعهد داده که اگر آمریکا به برجام عمل نکند آن را از اعتبار ساقط خواهد کرد و جریان هسته ای را در کشور دوباره فعال می کند.


وی خطاب به مقام‌های آمریکایی گفت: از قدرت بازدارنده ایران همچون موشک‌های تولید شده ایران سخنی نگویند چون اراده ملت ایران به گونه‌ای است که هرگاه دشمنان به نقطه‌ای متمرکز شوند، آن نقطه را قدرت واقعی خود دانسته و آن را تقویت می‌کنند.


وی افزود: ما مصمم هستیم تا زمان احقاق حقوق خود، مسیر جهاد را ترک نکنیم و هرگز میدان جهاد و دفاع از شرف، عزت و کرامت ملت بزرگ ایران را ترک نخواهیم کرد.


سلامی، اجرای برجام را معیار و محکی بر چگونگی نمایش شخصیت واقعی آمریکا در معاهدات بین‌المللی دانست و خطاب به آمریکا گفت: تعهدات خود را بی‌کم و کاست اجرا کنید.


وی افزود: اینجا سرزمین مردمانی است که اراده کرده‌اند تا در پرتو اسلام و انقلاب با شکوهشان به هیچ قدرت بیگانه‌ای باج ندهند.


جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا در طول 38 سال دیده که حرف و عمل ملت ایران یکی است و حتی گاهی، اول عمل می‌کند و بعد حرف می‌زند.


وی با تأکید بر اینکه «ما حقوق مان را تا آخرین لحظه تعقیب می‌کنیم»، افزود: ایران، ملت عمل است و آمریکا نباید این آزموده را دوباره بیازماید؛ ملت ایران مصمم است تا دشمنان خود را تا هر نقطه ای از جهان برای احقاق حقوق مشروع خود تعقیب کند.


سلامی، انتخاب گزینه نظامی از سوی آمریکا را یک آرزوی باطل شده و هوس ناممکن دانست و گفت: حتی آمریکایی‌ها نیز به آن اعتقادی ندارند.


وی یادآور شد: ما از این گزینه‌ها هیچ نگران نیستیم و در هر جایی، می‌توانیم بخش‌های حیاتی دشمن را از تهاجم تخریب کنیم؛ قدرت ویرانگر دفاعی ما روی زمین، آسمان، دریا و زیرزمین است.


جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران افزود: اعلام می‌کنم که هر روز در حال افزایش قدرت خود هستیم و این قدرت توقف‌ناپذیر است.


هیچ خط قرمزی را برای تعقیب آرمان‌هایمان نمی‌شناسیم


سلامی با بیان اینکه «مبارزات ما با آمریکا ادامه دارد»، گفت: امروز قدرت دفاعی ما براساس جنگی طولانی و وسیع با قدرت‌های تراز آمریکا شکل گرفته و برای تعقیب آرمان‌هایمان هیچ نقطه توقف و هیچ خط قرمزی را نمی‌شناسیم.


وی افزود: اگر در سوریه، لبنان، عراق و یمن برای پیروزی مسلمانان کمک نکنیم استکبار جهانی تلاش می‌کند تا مسلمانان را از هم جدا کند و با تمرکز قوا فاجعه بیافریند؛ ما باید از آوارگی ملت‌های مسلمان جلوگیری تا تهدید را از سرزمین خود و سایر ملت‌های مسلمان دور کنیم.


جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با یادآوری رویارویی تفنگداران دریایی سپاه پاسداران با تفنگداران آمریکا در سال گذشته، گفت: ‌ما درخشش پاسداران در مقابل تفنگداران آمریکایی را دیدیم که مقیاسی کوچک در برتری نظامی ما علیه آمریکاست.
مقام‌های آمریکایی دچار افسردگی سیاسی هستند


سلامی در ادامه، به شکست‌های آمریکا در جبهه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ‌امروز افسردگی سیاسی، مقام‌های آمریکا را احاطه کرده است و می‌بینیم که چگونه آنها گرفتار استراتژی‌های خود در سوریه شده و سرگردانند و هیچ راهی برای خروج آبرومندانه ندارند.


سلامی گفت: امروز ما بیش از هر زمان دیگری صاحب قدرت و میدان نفوذ در جهان اسلام هستیم و واقعیت‌های شیرین تاریخ اسلام را هر روز در گوشه و کنار جهان می‌بینیم و می‌شنویم.
ماشین نظامی آمریکا سوخت ندارد


جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با استناد به بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان گفت:‌ آمریکا با بحران‌های بزرگی روبه‌روست و دیگر به عنوان قدرت اول جهان شناخته نمی‌شود و اراده سیاسی ایالات متحده نمی‌تواند در غرب آسیا مدیریت کند.


وی ادامه داد: آمریکا دیگر نمی‌تواند به صورت مستقیم علیه کشوری حمله کند؛ این به این معناست که چرخ‌های نظامی ماشین آمریکا فاقد سوخت برای حرکت‌اند.


سلامی، فروپاشی اخلاق در آمریکا را یکی دیگر از بحران های این کشور دانست و گفت: ‌طبق آمار مستند و رسمی مؤسسه‌های آمریکایی، نرخ طلاق بیش از 50 درصد است و امروز خانواده، مدرسه و کلیسا نقش خود را در تربیت از دست داده‌اند.


وی اضافه کرد: از نظر اقتصادی نیز به گفته ترامپ - از نامزدهای ریاست جمهوری این کشور- 70 میلیون انسان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.


13 آبان روز فروپاشی صلابت پوشالی یک ابرقدرت است


سلامی در ادامه از 13 آبان به عنوان روز دفن سیاست های آمریکا یاد کرد و گفت: این روز فقط تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نبود بلکه فروپاشی و شکستن وقار و صلابت پوشالی و ظاهری یک ابرقدرت بی رقیب در تاریخ حیات بشر بود.


وی افزود: 13 آبان سالروز آفرینش یک حماسه باشکوه و جاودان در تاریخ اسلام و ایران و در تراز عظمت ملت بزرگ ایران و حماسه ای بی نظیر در تاریخ جهان و منکوب کردن سیاست های آمریکا در ایران بود که به گفته حضرت امام خمینی(ره) انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود.


جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران اضافه کرد: آمریکا با تشکیل نیروی دلتا، همه نیروهایش را جمع کرد و ماه ها به آنها آموزش داد و یک مداخله نظامی را برای آزادی گروگان های جاسوس در قلب ایران طراحی کرد اما بالگردها و هواپیماهایش در آتش سوختند تا آیه «الم ترکیف فعل ربک باصحاب الفیل» روی زمین تفسیر شود و آن زمان بود که حضرت امام (ره) فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.»
هویت متناقض آمریکا در حرف و عمل


جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در ادامه، بخشی از هویت متضاد و متناقض آمریکا را یادآوری کرد و گفت:‌ آمریکا از دموکراسی و مردم سالاری دم می زند اما همه دیکتاتورهای بزرگ جهان همچون سادات و مبارک، شاه ایران، رژیم آل‌سعود، رژیم آل‌خلیفه و ده‌ها دیکتاتور دیگر، محصول سیاست های ایالات متحده در جهان است.


وی افزود: آمریکا از حقوق بشر سخن می‌گوید در حالی که دستگاه های شکنجه توسط آن کشور ساخته و صادر می شود و سازمان سیا شکل‌دهنده سرویس‌های اطلاعاتی شکنجه گر جهان از جمله ساواک در ایران بوده است.


سلامی، از زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب به عنوان نمونه‌ای از حقوق بشر آمریکایی یاد کرد و گفت: هر روز تعدادی از آزادیخواهان جهان بر اثر شکنجه حقوق آمریکا می‌میرند؛ در زندان‌های گوانتانامو مردم را برهنه می‌کنند و سگ‌ها را به جان آنها می‌اندازند و در افغانستان به عروسی‌های مردم حمله می‌کنند.
هشت میلیون نفر بر اثر مداخله آمریکا کشته شدند


وی گفت: آمریکا ادعای صلح دارد اما از سال 1945 و پس از جنگ جهانی دوم تاکنون در 80 کشور دنیا با به راه انداختن کودتا و یا مداخله نظامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم باعث کشته شدن هشت میلیون انسان بی‌گناه شده است.


جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران از کودتای 28 مرداد سال 1332 به عنوان یک نمونه تاریخی از مداخله آمریکا در امور ایران یاد کرد و گفت: آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم است اما زادگاه سیاسی تروریست‌ها از جمله گروه‌های تکفیری آمریکاست.


وی مخالفت آمریکا با اجرای بیش از صد قطعنامه سازمان ملل را یکی دیگر از مصداق‌های حقوق بشری این کشور دانست و گفت: آمریکا از منع به‌کارگیری سلاح‌های هسته‌ای سخن می‌گوید اما در سال 1945 شهرهای هیروشیما و ناکازاکی را با بمب‌های اتمی در یک لحظه به آتشی از جهنم تبدیل کرد.
شکست‌های تاریخی آمریکا پس از پیروزی انقلاب


سلامی، پیروزی انقلاب اسلامی را بزرگترین چالش برای آمریکا برشمرد که منجر به برهم خوردن توازن ‍ژئوپولوتیک جهان شد و این قاعده و ادبیات سیاسی را در جهان ایجاد کرد که یک ملت می‌تواند در فضایی نابرابر از نظر نظامی و سیاسی در مقابل یک قدرت مسلط جهانی از ارزش‌های خود دفاع و او را وادار به شکست‌های تاریخی کند.


وی با بیان اینکه امروز ایران در حال گسترش جبهه انقلاب در جهان اسلام است، افزود: جبهه‌های جدیدی علیه مستکبران در جهان ایجاد شده است؛ آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی نقطه تقابل خود را از شرق به قلب جهان اسلام یعنی ایران منتقل کرد.


به گفته سلامی، با پیروزی انقلاب اسلامی، یک جنگ واقعی و جهاد از سوی مسلمانان در مقابل توسعه طلبی‌های آمریکا شکل گرفت و ملت ایران در مقابل هجوم قدرت‌های جهانی توانست در یک میدان هشت ساله با تقدیم بیش از 200 هزار شهید، این حقیقت درخشان را بیافرینند.
تهاجم فرهنگی آمریکا برای تسخیر دل‌های جوانان


وی با بیان تاریخچه‌ای از توطئه‌های آمریکا علیه ایران اسلامی پس از تسخیر لانه جاسوسی، گفت: آمریکا پس از جنگ تحمیلی و اجرای سایر توطئه‌های خود تلاش کرد از طریق تهاجم فرهنگی فضای ذهن جوانان را تسخیر کند و او می‌خواست چادر از سر زنان و دختران ایرانی جدا کند و ملت ما را به رهبر و انقلاب و ارزش‌های خود بی‌اعتقاد کند اما جوانان در پرتو هدایت‌های رهبر معظم انقلاب با این توطئه‌ها نیز مقابله کرده‌اند.


سلامی افزود: آمریکا به فتنه داخلی رو آورد و در سال 88 تلاش کرد امنیت، اقتدار، عزت و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تمام کند اما حرکت معجزه آسا و عاشورایی و تاریخ‌ساز ملت ایران در نهم دی، تیر خلاصی بود که بر قلب و ذهن دشمن زده شد.


وی همچنین گفت: فرزندان این ملت با وجود ترور دانشمندان و محاصره‌های علمی دشمن، توانستند ایران را آسمانی کنند. یعنی ماهواره به فضا بفرستند و موشک‌هایی تولید کنند که قلب آسمان را بشکافد؛ اکنون نیز شاهد پیشرفت‌هایی در علم پزشکی، نانو و بیو هستیم و ایران به یکی از کشورهای پرشتاب در حال پیشرفت تبدیل شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته