دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1395 - 11:40
بزرگترین گردهمایی بین المللی دانشمندان و دانش پژوهان پلیمر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی گشایش یافت

نکومنش: 742 مقاله به سمینار بین‌المللی پلیمر ارسال شد/ شمس: اولین پژوهشکده مهندسی بافت در واحد تهران مرکزی افتتاح خواهد شد

دوازدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر حمید میرزاده و با حضور دکتر مهدی نیکومنش دبیرعلمی سمینار، دکتر مرتضی احسانی دبیر اجرایی سمینار و دکتر احمد شمس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و جمعی از پژوهشگران و محققان حوزه پلیمر برگزار شد.
کد خبر : 131361

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مهدی نکومنش، دبیر علمی دوازدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر از شخصیت‌های علمی، دانش پژوهان و دانشمندان و همچنین از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجری و برگزارکننده این سمینار قدردانی کرد.


او درباره برگزاری این سمینار گفت: «کار کارشناسی برای همه مقالاتی که از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی به دبیرخانه این سمینار ارسال شد، انجام شده است و هم‌چنین همه مراحل داوری‌های این سمینار و پذیرش مقالات به صورت علمی بوده است.»



نکومنش درباره روند چگونگی داوری‌ها و انتخاب مقالات سمینار گفت: «ارزیابی و بررسی مقالات توسط یک گروه داوری قوی انجام شده است. این گروه به صورت علمی همه آثار ارسالی را بررسی کرده‌اند. اکثر مقالات شایسته سمینار به صورت شفاهی و پوستر ارائه شده‌اند.


دبیر علمی سمینار پلیمر افزود: «742 مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال شد که 133 مقاله به صورت شفاهی و 551 مقاله به شکل پوستر بود. هم‌چنین 58 مقاله رد شد.»


او در پایان گفت: «14 سخنران اصلی در سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمر حضور دارند. هم‌چنین پنل‌های تخصصی در کنار نمایشگاه و پوسترها در سه روز برگزار می‌شود.»


افتتاح اولین پژوهشکده مهندسی بافت در تهران مرکزی


دکتر احمد شمس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و تهران مرکزی نیز در ادامه مراسم گزارشی از روند برگزاری دوازدهمین سمینار بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلمیر و پیشنهاد برگزاری آن توسط این واحد دانشگاهی ارائه کرد.


رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: «واحد تهران جنوب به عنوان قطب فنی در دانشگاه آزاد اسلامی، اولین دانشگاهی است که رشته و گرایش پلیمر را ایجاد کرده است.»



او ادامه داد: «قصد داریم در استان تهران با توسعه بایوپلیمرها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پلیمر را راه‌اندازی کنیم که امیدوارم به زودی شاهد افتتاح اولین پژوهشکده مهندسی بافت در بایوپلیمرها در واحد تهران مرکزی نیز باشیم.»


در ادامه این سمینار دکتر حمید میرزاده به عنوان رئیس دوازدهمین سمینار علوم و تکنولوژی پلیمر به ایراد سخنرانی پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته