دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1395 - 10:56

نماینده کنگره آمریکا: واشنگتن ارسال سلاح به عربستان را متوقف کند

یک نماینده کنگره آمریکابا انتقاد از سیاست‌های دولت اوباما در حمایت تسلیحاتی از عربستان سعودی، درخواست نماینده این کشور در سازمان ملل متحد برای پایان دادن به حملات هوایی ائتلاف عربی علیه یمن را مضحک خواند.
کد خبر : 131329

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، اظهارات اخیر سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد که گفته بود عربستان و جنبش انصارالله هردو باید به جنگ در یمن پایان دهند، با واکنش یکی از اعضای مجلس نمایندگان مواجه شد.


تد لیو، نماینده ایالت کالیفرنیا در کنگره در بیانیه‌ای با مقصر دانستن آمریکا در تداوم جنگ عربستان علیه یمن، اعلام کرد: «درخواست سامانتا پاور از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای پایان دادن به حملات هوایی را تحسین می‌کنم.»


لیو ادامه داد: «پیامد منطقی این تغییر سیاست آمریکا آن است که کشور ما باید کمک کردن و شریک جرم ائتلاف (عربستان) بودن را با خروج سریع از این ائتلاف، پایان دهد.»


وی تاکید کرد: «آمریکا نباید به جنگنده‌های سعودی که بیش از 70 بار به اهداف غیرنظامی در یمن حمله کرده، سوخت‌رسانی کند. به ارسال مقادیر زیاد تسلیحات به ارتش عربستان، پایان دهید و خواستار تحقیقات مستقل درباره جنایت‌های جنگی که از سوی ائتلاف عربی علیه زنان، مردان و کودکان یمنی انجام شده است، شوید.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته