دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1395 - 17:09

هفدهمین روز عملیات موصل: محور جنوبی موصل تا دو روز آینده آزاد می‌شود

عملیات موصل در حالی در هفدهمین روز خود دنبال می‌شود که باوجود پیشروی‌های نیروهای عراقی در جبهه جنوبی، پیشروی جبهه شرقی به‌‌دلیل وزش طوفان شن و بدی آب و هوا با کندی مواجه شده است.
کد خبر : 131235

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز، پلیس عراق اعلام کرد نیروهای عراقی خود را به 16 کیلومتری فرودگاه موصل رسانده‌اند.


رائد شاکر، فرمانده نیروهای پلیس عراق گفت: «نیروهای عراقی توانستند 12 روستا واقع در منطقه حمام العلیل را آزاد کنند. این نیروها همچنان به پیشروی خود در باقی مناطق ادامه می‌دهند.»


فرماندهی عملیات «ای نینوا، ما می‌آییم» امروز چهارشنبه تصریح کرد: «یگان‌های امنیتی به پیشروی در منطقه ساحل الایسر موصل ادامه می‌دهند و انتشار اخبار درباره توقف عملیات نظامی صحت ندارد.»


از سوی دیگر عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات «ای نینوا، ما می‌آییم»، گفت: «نیروهای عراقی توانستند در ادامه پیشروی‌های خود 3 روستا در جنوب منطقه حمام العلیل استان نینوا را آزاد کنند.»


وی افزود: «نیروهای پلیس عراق در محور جنوب‌غربی توانستند روستاهای منکار، بزونه و خرار و شهلوب واقع در جنوب‌ حمام العلیل را از دست گروه داعش آزاد کنند و پرچم عراق را بر فراز خانه‌های آنجا به اهتزاز درآورند.»


باوجود این پیشروی‌ها، محور شرقی شاهد پیشرفت خوبی نبود. وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی گزارش کرد: «حیدر فاضل، یکی از نیروهای ویژه عراق گفت نیروهای ویژه عراق امروز چهارشنبه به‌دلیل اوضاع جوی نامساعد که قدرت دید را از آن‌ها گرفته است، همچنان در مواضع خود در طول محور شرقی موصل باقی مانده‌اند.»


وی افزود: «وجود طوفان، دید جنگنده‌ها و پهپادها را کور کرده است. همچنین از محله گوگجلی واقع در شرق موصل دیگر صدای سلاح شنیده نمی‌شود و تنها صدای تیراندازی‌های پراکنده به گوش می‌رسد.»


در همین حال نجم جبوری، فرمانده عملیات نینوا با تاکید بر قدرت نیروهای عراقی برای آزادسازی مناطق جنوبی موصل گفت که این مناطق ظرف 1 یا 2 روز آینده از دست داعش آزاد خواهند شد.


وی افزود: «بخش‌هایی از حمام العلیل آزاد شده است و ما اکنون در حد فاصل میان حمام العلیل تا شوره هستیم.»


جبوری با مهم و استراتژیک خواندن این مناطق، تصریح کرد: «در این منطقه تعداد زیادی از عناصر داعش وجود دارند که اقدام به عملیات انتحاری علیه غیرنظامیان می‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته