دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 15:57

همایشی به نام روز زن، به کام انتخابات/ توصیه‌‌های تقوی و رئیسی به اصولگرایان: از تجربیات گذشته و ناکامی‌ها درس بگیریم

صبح امروز، همایشی در مصلای تهران برگزار شد که هرچند به نام روز زن و گرامیداشت مقام زنان آغاز شد ولی در اصل به کام انتخابات بود.
کد خبر : 13122

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امروز همایشی با عنوان جشن میلاد کوثر از سوی زنان اصولگرای تهران در یکی از سالن‌های مصلای تهران برگزار شد؛ همایشی با نام ظاهری جشن روز زن ولی در واقع، با هدف نزدیک‌سازی زنان اصولگرا و شناسایی پتانسیل‌ها و جلب آرای زنان برای انتخابات پایانی سال 94.


این همایش دو سخنران اصلی داشت؛ یکی حجت‌الاسلام سید رضا تقوی و دیگری حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، از اعضای جامعه روحانیت مبارز؛ که هر دو در لوای پرداختن به نقش زن در اجتماع، تأکیداتی برای همگرایی اصولگرایان داشتند.


تقوی: ارتداد ممکن است سیاسی باشد؛ یعنی فرد نماز بخواند ولی ولایت را نپذیرد


سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سخنانش اظهار کرد: یکی از کارهایی که حضرت فاطمه(س) انجام می‌داد، بیان ریشه‌های فتنه بود. ایشان در گوشه خانه ننشست که گریه کند، چرا که زمان زمانی بود که منافقین از فرصت رحلت رسول خدا استفاده می‌کردند، آنهایی که عوامل نفوذی بودند دین‌هایشان را ظاهر کردند.


وی یکی از اقدامات مهم حضرت زهرا(س) را افشاگری علیه جریان نفاق دانست و گفت: نفاق شرایط ویژه‌ای در جامعه ایجاد می‌کند، منافق از پشت خنجر می‌زند و شعارهای انقلابی‌اش ممکن است خیلی تندتر از بقیه باشد، اما فرصت که پیدا کند تیشه به ریشه می‌زند.


به گفته‌ تقوی، دیگر اقدام حضرت فاطمه (س)، خطاب قرار دادن خواص بود.


وی اضافه کرد: ارتداد ممکن است ارتداد سیاسی باشد و خواص ممکن است نماز هم بخواند اما ولایت را قبول نداشته باشد و ولی زمان را نپذیرند.


تقوی با بیان اینکه « دیگر اقدام حضرت فاطمه (س) بیان مظلومیت امام علی(ع) بود»، خاطرنشان کرد: نکته دیگر یادآوری روز غدیر بود. باید غدیر را فریاد بزنیم و زمان‌های خاص را برای مردم تبیین کنیم.


این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد:‌ حضرت زهرا (س) زمان‌شناس بود و متناسب با زمان کارهایش را انجام می‌داد. نیروهای اصولگرا نیز باید شرایط زمان را درک کنند و در سایه‌ ولایت همه با هم حرکت کنند.


تقوی در بخش دیگر سخنان خود، بر لزوم رعایت ویژگی‌هایی چون حفظ روحیه انقلابی، خودباوری، اعتماد به نفس، دوری از آفت تحجر، اولویت‌بندی، شناخت آسیب‌ها، پایبندی به مکارم اخلاقی و ولایت‌مداری تأکید کرد.


همچنین تقوی به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: با وجود تجربیات گذشته و ناکامی‌ها باید از اختلافات دست بکشیم و بر مشترکات تکیه کنیم، ما باید برای رسیدن به همگرایی تلاش کنیم برای اینکه همه در کنار هم باشیم نه اینکه همگرایی بر سر یک نفر باشد.


رئیسی: بهترین مفسر پیام امام، رهبری است و تفسیر خط امام با ایشان است


همچنین حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش بانوان اصولگرا اظهار کرد: دشمن به غلط تصور می‌کند آنچه که ما را پای میز مذاکره نشانده، تحریم‌هاست در صورتی که این تصورات اشتباه است.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دشمن آمادگی برداشتن همه تحریم‌ها را ندارد؛ البته باید گفت‌وگو کرد و با حضور در پای میز مذاکره بر ارزش‌ها پافشاری داشت؛ اما دل بستن به این که رفع تحریم‌ها بتواند گره از مشکلات مردم باز کند نگاه خوشبینانه و نادرستی است.
رئیسی هم در گریز به همگرایی در اصولگرایان با بیان اینکه «توانمند شدن با پافشاری بر ارزش‌ها و توجه به گفتمان ولایت حاصل می‌شود»، گفت: امروز نیازمند آن هستیم که گفتمان ولایت در همه لایه‌های ما غالب شود و نجات همه کشور در بسیاری از حوزه‌ها نشأت گرفته از همین گفتمان است.
وی ادامه داد: گفتمان انقلاب اسلامی همان گفتمان ولایت است و گفتمان ولایت قانون الهی، توجه به اقتصاد مقاومتی، داشتن استقلال فرهنگی، دوری از استحاله فرهنگی، دشمن شناسی و توجه به ارزش‌های دنیا و آخرت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه «گفتمان ولایت در زمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب جاری بوده و است»، گفت: بهترین مفسر پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی رهبری است و تفسیر خط امام با ایشان می‌باشد.
رئیسی در ادامه به جامعه مبتنی بر دین اشاره کرد و گفت: در شاخصه جامعه دینی، تمام لایه‌های اجتماعی و فرهنگی بر اساس آموزه‌های دینی فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: در جامعه دینی شما ممکن است احزاب و گروه‌های مختلفی را ببینید؛ اما سمت و سوی همه باید به طرف نظام اسلامی باشد. این رویکرد مبتنی بر جامعه دینی به این معنی است که تمامی تشکل‌ها، احزاب و دسته‌جات باید در راستای اصل حرکت نظام قرار گیرند و جامعه را به خیر واقعی و پرهیز از منکر دعوت کنند تا جامعه به نقطه رفیع همان امت اسلامی برسد.
این عضو خبرگان رهبری در پایان خطاب به بانوان اصولگرا گفت: این نشست‌ها باید به انسجام جامعه اسلامی کمک کند تا گام‌های بلندی را در جهت اجرای منویات رهبری شاهد باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته