دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 13:21

مشاور ارشد اوباما: تصویب لایحه بازبینی توافق هسته‌ای ایران، یک شکست نیست

«والری جارت»، مشاور ارشد کاخ سفید اظهار داشت که تصویب لایحه بازبینی توافق هسته‌ای ایران توسط کنگره در کمیته امور خارجی سنا، برای دولت اوباما یک شکست محسوب نمی‌شود.
کد خبر : 13116

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از «هیل»، کاخ سفید که پیشتر مدعی شده بود تصویب هر لایحه‌ای مبنی بر لزوم بازبینی توافق هسته‌ای با ایران را وتو خواهد کرد، روز سه شنبه و پس از به رای گذاشته شدن آن در کمیته امور خارجی سنا و تصویب نهایی، و با استناد بر تغییراتی که در آن اعمال شد، موافقت خود را با آن اعلام کرد.


در همین راستا، «والری جارت» با حضور در شبکه ام.اس.ان.بی.سی به سوالاتی در این خصوص پاسخ داد.


خانم جارت در این برنامه «لابی جان کری برای ممانعت از تصویب این لایحه» را نیز رد کرد.


وی گفت: جان کری همواره با بسیاری از قانون‌گذاران در ارتباط است و موضوعات مختلف را برای آنها روشن می‌کند زیرا بسیار مهم است که آنها در جریان تلاش‌های ما قرار بگیرند.


وی همچنین از باب کورکر، رئیس کمیته امور خارجی سنا و طراح لایحه مزبور در دستیابی به مصالحه در شرایطی دشوار قدردانی کرد.


جارت اظهار داشت: او (کورکر) و سناتور بن کاردین کار دشواری را به انجام رساندند و به همه صحبت‌ها گوش دادند و در نهایت به نتیجه رسیدند و اگرچه این امر ایده‌آل نیست اما همه ما می‌خواهیم رو به جلو حرکت کنیم.


این لایحه که روز سه شنبه در کمیته امور خارجی سنا به رای گذاشته و تصویب شد، به کنگره آمریکا این فرصت را می‌دهد که نظر خود را درباره توافق هسته‌ای ایران ابراز کند.


مذاکرات هسته‌ای ایران از هفته آینده شروع خواهد شد و قرار است تا ماه ژوئن به نتیجه نهایی برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته