دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1395 - 10:27

همزمان با یک‌سالگی اجرای برجام: 3 بانک بزرگ آسیایی در ایران شعب نمایندگی افتتاح می‌کنند

با ایجاد فضای جدید پس از برجام،  3 بانک خارجی در حال گشایش دفاتر و شعب نمایندگی در ایران هستند. این موضوع می‌تواند زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری این بانک‌های خارجی در کشور باشد.
کد خبر : 131023

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، بلومبرگ روز گذشته از گشایش دفترهای 3 بانک خارجی در ایران خبر خبرداد. Muscat SAOG بانک عمان، Woori Bank کره جنوبی و بانک UCO هند، 3 بانک آسیایی هستند که در حال افتتاح شعب نمایندگی در ایران هستند.


پیشتر نیز خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام بانکی عمان اعلام کرده بود که Muscat بانک، بزرگ‌ترین وام دهنده بازار عمان در پی گشایش روابط با ایران بعد از لغو تحریم‌ها، در صدد افتتاح شعب نمایندگی در ایران است.


مقامات این بانک گفته‌اند که این بانک، از اولین بانک‌هایی است که بعد از توافق هسته‌ای سال گذشته در ایران دفتر نمایندگی راه اندازی خواهد کرد.


البته هنوز مقامات این بانک تاریخ دقیقی برای افتتاح شعب در ایران اعلام نکرده‌اند.


در همین حال بلومبرگ به نقل از منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، خبر داده است که بانک‌های ایران و اتریش در ماه سپتامبر (شهریور) احیای مناسبات تجاری مالی را مورد مذاکره قرار داده‌اند. سه بانک عمده اتریشی یعنی Erste Group Bank AG، UniCredit Bank Austria AG و Raiffeisen Bank در این مذاکرات حضور داشته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته