دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 12:57

اظهار خوشبینی جان کری به توافق هسته‌ای در نشست جی-7

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص دستیابی به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اظهار خوشبینی کرد.
کد خبر : 13101

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از وال استریت ژورنال، وزیر امور خارجه آمریکا که صبح امروز، چهارشنبه برای حضور در نشست جی-هفت وارد لیبوک آلمان شد، به خبرنگاران گفت وی کاملا خوشبین است که رئیس‌جمهور باراک اوباما و دیگر قدرت‌های جهانی قادر خواهند بود به توافقی نهایی برای محدودکردن برنامه هسته‌ای ایران و لغو تدریجی تحریم‌ها دست یابند.


جان کری که نتوانست در اولین روز برگزاری نشست جی-هفت در این اجلاس حاضر شود، در آستانه ورود خود به آلمان توضیحاتی نیز در خصوص لایحه جدید سنا مبنی بر لزوم بازنگری توافق هسته‌ای توسط کنگره ارائه داد.


کری به خبرنگاران گفت: ما به توانایی رئیس‌جمهور خود در مذاکرات هسته‌ای و همچنین امن‌تر ساختن جهان مطمئن هستیم.


فرانک اشتاین مایر، وزیر خارجه المان نیز اظهار داشت: جان کری این اطمینان را به همتایان خود در نشست جی-هفت داده است که کاخ سفید معتقد است «کنگره با توافق هسته‌ای که بر مبنای چارچوب تفاهم سوئیس باشد، موافقت خواهد کرد».


اشتاین مایر افزود: ما همه امیدوار هستیم پس از 12 سال به نتیجه‌ای مطلوب برسیم که این امر راه را برای مذاکره در دیگر مقولات نیز هموار خواهد کرد.


در حاشیه نشست جی-هفت، وزرای خارجه هفت کشور از نتیجه نشست سوئیس نیز اظهار رضایت کردند اما اظهار داشتند هنوز نکات کلیدی برای مذاکره باقی مانده‌ است.


آنها تاکید کردند از تلاش‌های صورت گرفته توسط ایران و دیگر طرفین مذاکره حمایت می‌کنند و توافق نهایی که سی ژوئن ضرب‌الاجل نهایی برای آن در نظر گرفته شده این اطمینان را خواهد داد که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز و ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت.


بررسی اوضاع اوکراین و بحران یمن نیز از دیگر موضوعات مورد مذاکره در نشست جی-هفت عنوان شده‌ است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته