دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1395 - 01:00
گلایه‌های سهراب مرادی از بی‌توجهی مسئولان ورزشی اصفهان

قهرمان المپیک ریو: حتی توانایی پرداخت پول بنزینم را هم ندارم/ مسئولان کاری کردند که هر روز افسرده‌تر از روز قبل می‌شوم

قهرمان طلایی المپیک ریو گفت: بعد از المپیک من ماندم و دغدغه ومشکلاتم. در حال حاضر من در خانه پدرم زندگی می کنم و حتی توانایی پرداخت پول بنزین ماشینم هم ندارم. در این شرایط باید خرج خانواده ام را نیز پرداخت کنم .
کد خبر : 130962

سهراب مرادی که در وزن 94 کیلوگرم توانست مدال خوش رنگ طلای رقابت‌های المپیک را از آن خود کند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا در مورد انتخاب سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: «انتخاب سلطانی فر را به عنوان وزیر ورزش به جامعه و اهالی ورزش تبریک می گویم و امیدوارم این انتخاب سرآغاز تحول در ورزش ایران باشد. سلطانی فر از خانواده ورزش است و شخصی کاربلد است و به طور حتم کمبودهای جامعه ورزشی را درک می کند و در پی حل آن خواهد بود.»


وی هم چنین در مورد شرایط بعد از المپیک گفت: «من قهرمان المپیک هستم در حالی که در استان اصفهان به این موضوع کمترین توجه نمی شود. زمانی که ما از المپیک ریو برگشتیم رهبر انقلاب در پیامی این موفقیت را تبریک گفتند اما متاسفانه این پیام از سوی مسئولان استان اصفهان نادیده گرفته شد با وجود اینکه برای اولین بار بود که از استان اصفهان یک ورزشکار طلای المپیک را کسب می‌کرد اما متاسفانه مسئولان حتی من را به عنوان ورزشکار المپیکی نمی‌شناسند و من تنها در روزهای اول مورد توجه قرار گرفتم.»


قهرمان طلایی المپیک ریو در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: «اگر از اصفهان یک نفر به عنوان ورزشکار به المپیک راه پیدا می کند و طلای المپیک را کسب می‌کند به معنی این نیست که ورزش در این استان جایگاه ویژه ای داشته است بلکه خود ورزشکار است که با همه سختی ها و مشکلات برای رسیدن به المپیک از دل و جان مایه می گذارد. حتی مدیرکل ورزش استان اصفهان قبل از المپیک من را نمی شناخت و بعد از المپیک متوجه شد که من از ورزشکاران این استان هستم و مدال طلای المپیک را کسب کردم. متاسفانه این مدیر ورزشی بعد از المپیک سهراب مرادی را شناخت. ورزش استان اصفهان با این مدیر درگیر است . در استان ما قبل از المپیک حتی به وضعیت ورزشکاران هم سرکشی نمی شد.»


سهراب مرادی با بیان اینکه تمام وعده وعیدها واهی بود اظهار کرد: « بعد از المپیک من ماندم و دغدغه و مشکلاتم. متاسفانه مسئولان استان اصفهان با اینکه من اولین مدال طلای المپیک را از آن استان گرفته بودم اما توجهی به آن نکردند و مشکلات مالی من هرروز بیشتر از قبل است . من نمی‌دانم در شرایط فعلی باید کار کنم یا ورزش؟»


وی بیان کرد: «در حال حاضر من در خانه پدرم زندگی می کنم و حتی توانایی پرداخت پول بنزین ماشینم هم ندارم. در این شرایط باید خرج خانواده ام را نیز پرداخت کنم . با این حال مسئولان استان اصفهان می گویند اگر مدالی هم گرفتی برای خودت بوده. آنها حتی جواب تلفن های من را نمی دهند و این نوع برخوردها باعث انزوای من شده است. حداقل مسئولان اگر کاری برای من نمی کنند نباید شرایط را به گونه ای برای ورزشکار فراهم کنند که او هر روز افسرده تر از روز قبل شود.»


دارنده نشان طلای المپیک ریو به حمایت های دولت از قهرمانان المپیکی اشاره کرد و گفت :«زمانی که کاروان ورزشی ایران به کشور برگشت رهبرانقلاب در صحبت هایشان فرمودند ما قدر شما ورزشکاران را می دانیم. رئیس جمهور هم در پیامی از همه ما به خاطر مدال آوری تشکر کرد.آیا وضعیت یک قهرمان المپیک این است که افسرده باشد؟ وقتی رهبر معظم انقلاب و دولت ما را حمایت می کند اینگونه بی توجهی های مسئولان استان اصفهان یعنی خراب کردن چهره دولتی که حامی ورزشکاران و جوانان است.»


وی در پایان تاکید کرد: «متاسفانه وضعیت طوری شده که حتی اجازه صحبت کردن هم ندارم و اگر حرفی بزنم با تهدید روبه رو می شوم. این برخوردها و بی توجهی ها شایسته یک قهرمان المپیک نیست و باید به این وضعیت رسیدگی شود در غیر این صورت هیچ گونه انگیزه ای برای ورزشکار باقی نمی ماند و مسایل حاشیه ای زندگی باعث می شود که از دنیای ورزش دور شویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب