دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 12:46

رونمایی از نخستین کتاب منتشر شده مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

در مراسمی که با حضور جمعی از مدیران و مسؤلان استان، اصحاب فرهنگ و هنر، پژوهشگران و نویسندگان کردستانی برگزار شد، نخستین کتاب تازه انتشار یافته مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج رونمایی، معرفی و مورد نقد و نظر صاحب نظران قرار گرفت.
کد خبر : 13095

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در مراسمی که با حضور امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران ادارات و سازمانهای مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر، جمعی از نویسندگان استان همراه بود، کتاب «زیوهری زمان» که شامل فرهنگ اصطلاحات کنایی در زبان و ادب کردی است و به اهتمام و تألیف ابراهیم احمدی پژوهشگر این عرصه جمع‌آوری شده است و چاپ اول آن سوی مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی واحد دانشگاهی سنندج انتشار یافته، رونمایی شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در این مراسم گفت: خدمت به فرهنگ و هنر کردستان یکی از سیاست‌های اصلی و دارای اولویت در این دانشگاه است و تأسیس مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز با قدمت کمتر از یک سال گذشته در راستای تحقق این هدف بوده است.


دکتر کیانی افزود: اکنون مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی، فعالیت‌های مختلف علمی و فرهنگی را با نتایج ارزنده تحقیقاتی در دستور کار دارد که انتشار و رونمایی از این کتاب، تنها یکی از شواهد این نوع فعالیت‌های ارزشمند در این مرکز است.


وی با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان افزود: وجود چهارصد و پنجاه عضو هیئت علمی و آمار بالغ بر بیست هزار دانشجو در ساختار این مجموعه، موجب تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی کردستان به قطب علمی منطقه شده است.


رئیس مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز گفت: این مرکز دارای پنج دپارتمان فعال تخصصی در حوزه‌های پژوهشی ادبیات، معماری و هنر، تاریخ و میراث فرهنگی، مطالعات امور بین الملل و همچنین علوم اقتصادی و اجتماعی است.


دکتر امید ورزنده با اغتنام فرصت برگزاری این مراسم خواستار همراهی و همکاری پژوهشگران عرصه‌های مختلف علمی فرهنگی و هنری کردستان با این مرکز شد.


ابراهیم احمدی مؤلف کتاب «زیوهری زمان» از انگیزه، احساس نیاز به تولید این اثر در گنجینه زبان و ادبیات کردی و چگونگی روند چاپ آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج پرداخت و از رئیس این دانشگاه و کسانی که در مرکز تحقیقات کردستان‌شناسی موجبات انتشار این کتاب را فراهم آوردند تقدیر کرد.


در این نشست علمی و فرهنگی دکتر جمال احمدی و دکتر اسعد شیخ احمدی با ارائه سخنرانی علمی به ارزیابی و نقد و بررسی کتاب «زیوهری زمان»، فرهنگ اصطلاحات کنایی زبان کردی پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته