دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سردار جلالی: باید همکاری بین پدافند عامل و غیرعامل افزایش پیدا کند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تضعیف قدرت به معنای تضعیف امنیت ملی و اقتدار آن است به همین دلیل باید همکاری بین سازمان‌های پدافند عامل و غیرعامل افزایش پیدا کند.
کد خبر : 130921

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پدافندغیرعامل، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در سومین همایش جامع پدافند عامل و غیرعامل کشور با اشاره به کارکردها و دستاوردهای پدافند غیرعامل، اظهار کرد: دشمن باید از قدرت ملی بهراسد و قدرت در کنار مولفه‌های دیگر برای دشمن به نمایش در بیاید، زیرا اگر دشمن از قدرت کشور ما آگاهی نداشته باشد در برابر تهدیدات هیج بازدارندگی صورت نگرفته است.


جلالی زبان دیپلماسی نظامی را بی نیاز از تریبونی برای اعلام فعالیت‌های خود دانست و گفت: زبان دیپلماسی نظامی کشور به معنای بررسی منظم آفندها و توانمندی دشمن و اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدات است که نمایش قدرت نیز یکی از مهمترین مولفه‌های زبان دیپلماسی نظامی به شمار می‌آید.


وی ادامه داد: با نمایش قدرت، قادر به ایجاد مفهوم ذهنی در مخاطب برای میزان توانایی‌های ملی هستیم. اثر بازدارندگی باید در ذهن دشمنان شکل بگیرد و به همین دلیل نیروهای مسلح رزمایش‌های بسیاری را انجام میدهند.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: دشمن همواره در حال ارزیابی دستاوردها و اقدامات امنیتی ما برای افزایش قدرت ملی است و اگر نتوانیم این توانمندی قدرت ملی خود را مادام به دشمن یادآور شویم، از غفلت ما به نفع خود استفاده خواهد کرد.


جلالی علت به نمایش گذاشتن شهرک‌های موشکی را برداشت‌های غلط کشورهای متخاصم نسبت به قدرت ملی ایران دانست و گفت: تفهیم قدرت از دیگر گام‌هایی است که باید برداریم و با تفهیم درست از قدرت ملی قادر خواهیم بود دشمن را به تغییر رفتار نسبت به کشور وادار کنیم.


وی افزود: نبود درک درست از قدرت‌های ملی کشورهاست که دشمنان را به فکر و محاسبات غلط نظامی می‌اندازد و عامل شکل گیری جنگ‌های نظامی می‌شود.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: قدرت یک رابطه مستقیم با پدافند غیرعامل دارد و شهرک‌های موشکی که توسط پدافند غیرعامل طراحی شده است نیز این مفهوم را به دشمن منتقل می‌کند که در سخت ترین شرایط جنگی هم قادر به پایداری قدرت ملی خواهیم بود.


جلالی نشان دادن قدرت ملی را ماحصل تلاش فنی مهندسان فعال در قرارگاه خاتم الانبیاء دانست و گفت: با بررسی سناریوهای تهدید و طراحی‌های لازم توانسته‌ایم مصون سازی را در تمام رده‌های نظامی ایجاد کنیم که خود عامل ایجاد قابلیت‌های فراوان در کشور شده است.


جلالی تاکید کرد: سازمان پدافند غیرعامل بخش‌های لجستیک نظامی کشور را مورد بررسی قرار داد و در لایه‌ای از پدافند غیرعامل برای مصون سازی در مقابل تهدیدات، دست به استتار زد.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اقدامات مسکوت سازمان پدافند غیرعامل در سطح پایداری امنیت ملی کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل با همکاری دیگر سازمان‌ها توانسته است به یافته‌های خطیری دست پیدا کند اما باید بدانید که با تلاش‌های مجاهدین این سازمان ما قادر هستیم که با افتخار بگوییم که حوزه فنی مهندسی مان در جهان منحصر به فرد است و این تنها با تلاش‌های مسکوت مجاهدین سازمان پدافند غیرعامل ممکن شده و با تکیه بر مهندسی سازمان پدافند غیرعامل ما می‌توانیم فرودگاهی نظامی و کارخانه‌های موشکی را در زیرکوه‌ها داشته باشیم.


جلالی در پایان گفت: ایران با مدیریت و استراتژی قوی مقام معظم رهبری توانسته است به مولفه قدرت دست یابد و عزت ایران ناشی از قدرت ملی این کشور است و تضعیف قدرت به معنای تضعیف امنیت ملی و اقتدار آن است به همین دلیل باید همکاری بین سازمان‌های پدافند عامل و غیرعامل افزایش پیدا کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته