دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 12:40
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی:

تیم مذاکره کننده هسته‌ای، صادقانه و مقاوم پای میز مذاکره نشست

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند در چنین وضعیتی باید رویکرد ما اقتصاد مقاومتی باشد و این راهکار با وابستگی به نفت و برخی سیاست‌های اقتصادی همخوانی ندارد، اقتصاد مقاومتی با اقتصاد دولتی و وارداتی تحقق نمی‌یابد.
کد خبر : 13088

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، محمد نبی حبیبی طی سخنانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: استدلال غرب برای مخالفت با انرژی هسته‌ای در ایران استدلالی بی‌اساس و سخیف است. روشن است که دستیابی به دانش هسته‌ای حقی طبیعی است چرا که نیاز کشور است. قطعا استفاده ایران از انرژی هسته‌ای صلح آمیز است.


دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: نگرانی غرب از این مسئله دروغ و دسیسه است. اگر آمریکا نگران برقراری صلح بود امروز این همه جنگ افروزی نداشت و از تروریست‌ها حمایت نمی‌کرد. امروز آمریکا حامی صهیونیست هاست. امروز عربستان با حمایت غرب به یمن حمله می‌کند و گروهک‌های تروریستی و تکفیری به پشتیبانی آمریکا منطقه را به آشوب کشیده‌اند.


حبیبی تصریح کرد: درست است که تحریم‌ها سبب ایجاد مشکلات اقتصادی شده اما نمی‌توان تنها عامل مشکلات اقتصادی را تحریم‌ها دانست قطعا تنها با رفع تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی ما برطرف نمی‌شود. راهکارهای بسیاری برای ساماندهی اوضاع اقتصادی باید به کار گرفته شود، وابستگی اقتصاد ما به نفت و یا واردات بی‌رویه و قاچاق کالا نیز از مسائلی است که در نابسامانی اقتصادی دخیل است. علاوه بر این، اینکه برخی مشکلات را تنها به دولت قبلی نسبت می‌دهند صحیح نیست.


وی عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بار‌ها تاکید کرده‌اند در چنین وضعیتی باید رویکرد ما اقتصاد مقاومتی باشد و این راهکار با وابستگی به نفت و برخی سیاست‌های اقتصادی همخوانی ندارد، اقتصاد مقاومتی با اقتصاد دولتی و وارداتی تحقق نمی‌یابد، قطعا حضور و مشارکت مردمی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی امری ضروری است.


دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: در مذاکرات هسته‌ای تیم مذاکره تمام تلاش خود را به کار گرفته و خط قرمز‌ها را به خوبی رعایت کرده و صادقانه و مقاوم پای میز مذاکره نشسته اما طرف مقابل تنها اهداف و رفتار خصمانه خود را دنبال می‌کند. بیانیه لوزان یک بیانیه مطبوعاتی است و ارزش حقوقی ندارد. ناراحتی و یا خوشحالی به خاطر این بیانیه اشتباه است.


وی ادامه داد: اشکالی که وارد است پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی است که امکان سوء استفاده و جاسوسی نظامی را برای دشمن فراهم می‌کند. ما مخالف پذیرش داوطلبانه این موضوع هستیم.


حبیبی خاطرنشان کرد: مسئله هسته‌ای کشور مسئله‌ای فراجناحی است و نباید با دیدی حزبی به آن نگاه کرد این مسئله مسئله‌ای ملی است همانگونه که شعار «مرگ بر آمریکا» یک شعار ملی و خواست ملت ایران است. پس مسئله هسته‌ای ایران نیاز به حمایت واحد همه دارد و جناحی کردن و دو قطبی کردن آن خیانت است، مقاومت و یکپارچگی ملت ایران غرب را پای میز مذاکره کشاند اما آن‌ها خصومت و دشمنی خود دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته