دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 11:54

نخست‌وزیر عراق: جنگ یمن آتش جنگ منطقه‌ای را شعله‌ور می‌کند

نخست‌وزیر عراق در دیدار با برخی مقام‌های آمریکایی در واشنگتن گفت که سعودی‌ها تمایلی به توقف آتش‌بس ندارند و در این راستا به تلاش‌های ایران برای دستیابی به صلح در یمن توجهی نمی‌کنند.
کد خبر : 13085

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «بوابه» یمن، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق شب گذشته (چهارشنبه) در دیدار با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن گفت: جنگ یمن می‌تواند زمینه‌ساز بروز جنگ‌های منطقه‌ای شود.


بر اساس این گزارش، «العبادی» که روز سه‌شنبه با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرده بود، اقناع پادشاهی عربستان برای توقف جنگ و خون‌ریزی در یمن را بسیار سخت توصیف کرد.


نخست‌وزیر عراق درباره تلاش ایران با هدف میانجی‌گری برای دستیابی به توافق صلح در یمن، خاطرنشان کرد: سعودی‌ها تمایلی به توقف آتش‌بس ندارند و در این راستا به تلاش‌های ایران برای دستیابی به صلح در یمن توجهی نمی‌کنند.


«العبادی» با تاکید بر اینکه کشورش به عواقب ناشی از تنش‌های مسلحانه منطقه‌ای دچار شده است، تصریح کرد: داعش همچنان در عراق و سوریه پیشروی می‌کند. جنگ یمن منجر به بروز تنش‌های بیشتری در منطقه می‌شود و طبعا خاورمیانه تحمل بروز جنگ طایفه‌ای دیگری را ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته