دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1395 - 15:03
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

امسال یک میلیون و 50 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از اعزام حدود یک میلیون و 50 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور خبر داد.
کد خبر : 130848

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمیدرضا کفاش در یادواره 2300 شهید شهرستان خمینی شهر و 370 شهید دانش آموز این شهرستان با بیان اینکه سال گذشته 700 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، افزود: بیش بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و 50 هزار دانش آموز اعزام شوند.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای آشنایی دانش آموزان با ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس همه ساله وصیت نامه‌ها، زندگی نامه و تصاویر شهدا در کتاب‌های درسی گسترش و نهادینه می‌شود.


وی با بیان اینکه اصل سند تحول بنیادین بر پایه تربیت استوار است، افزود: مهم‌ترین برنامه‌ای که در وزارتخانه در حال سازماندهی است توازن در حوزه‌های تربیتی است.


کفاش افزود: تربیت در حوزه‌های مختلف از جمله اعتقادی، سیاسی، اجتماعی، زیبایی شناسی، علمی و فناوری باید به‌طور متوازن پیش رود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از توازن نداشتن برخی حوزه‌های تربیتی به عنوان آسیب در نظام آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: بخشی از این حوزه‌ها نظیر کلاس‌های کنکور و مسائل درسی قوی‌تر جلوه می‌کند اما در صدد آن هستیم تا بین فعالیت‌ها تعادل برقرار شود. توسعه ورزش همگانی، فعالیت‌های پژوهشی، اردوهای دانش آموزی، کانون‌ها و مراکز دارالقرآن از جمله راهکارهای تعادل بخشی میان فعالیت‌های تربیتی دانش آموزان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته