دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1395 - 15:45
در گفت‌و‌گو با آنا؛

عنوان‌دار کاراته جهان: با ناحقی مدالی که حقم بود را از من گرفتند/ موفقیت کاراته مدیون آرامش فدراسیون است/ دانشگاه آزاد بیشتر از همه به ما توجه کرد

کاراته کای تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی و نفر سوم مسابقات جهانی اتریش گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما این است که خانه کاراته نداریم و از این بابت دچار دردسر می شویم چرا که جای مناسبی برای تمرین کردن در اختیار نداریم.
کد خبر : 130846

ذبیح‌الله پورشیب کاراته‌کا تیم دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره مسابقات جهانی اتریش و عملکرد درخشان تیم ملی کاراته مردان در این رقابت‌ها گفت: «خوشبختانه تیم ملی در مسابقات جهانی اتریش عملکرد فوق العاده‌ای داشت. تیم ما برای اولین‌بار در مسابقات قهرمانی جهان بر روی سکو رفت. خوشبختانه در اتریش با کسب 6 مدال کاراته ایران تاریخ ساز شد. در این سال‌ها بهترین مقامی که کاراته ایران در سطح جهان به‌دست‌ آورده بود، چهارمی سال 1977 بود؛ اما این‌ بار با مدال‌های طلا‌ و برنز توانستیم بر روی سکوی سوم جهان بایستیم.»


وی که سابقه قهرمانی جهان در رده سنی امید را در کارنامه ورزشی خود دارد، در مورد رقابت با حریفانش در مسابقات جهانی اتریش عنوان کرد: «من در اولین دیدار خود حریف ایرلندی را شکست دادم و در ادامه حریفی از الجزایر را مغلوب کردم اما در سومین بازی با حریفی از ژاپن به میدان رفتم که متاسفانه داور وسط ژاپنی بود و با اخطارهای پی در پی در میانه های رقابت باعث شد 10 ثانیه آخر اخراج شوم. متاسفانه در حق من ناداوری شد و داور وسط به نفع حریف ژاپنی امتیاز داد و من با رای داوران نتیجه را واگذار کردم و به جدول شانس مجدد رفتم اما خدا را شکر در این مرحله توانستم مقابل حریفی از مکزیک و بلاروس پیروز شوم و مدال برنز را از آن خود کنم. متاسفانه ناداوری دستم را از مدالی که حقم بود کوتاه کرد.»


وی با بیان اینکه این نتیجه نشان داد کاراته در ایران متحول شده است، عنوان کرد: «کاراته ایران همیشه در هر مسابقه ای با دست پر برمی گشت اما کسب سومی در رقابت‌های جهانی اتریش اتفاق خوشایندی بود که نشان داد کاراته ما توان و ظرفیت بسیار بالایی دارد. با توجه به اینکه این رشته هم اکنون جزو رشته های المپیکی محسوب می شود بنابراین می طلبد که مسئولان توجه بیشتری به آن داشته باشند. به طور حتم اگر به ما توجه بیشتری کنند و مانند رشته های المپیکی در اولویت قرار بگیریم شک نکنید که چهار سال دیگر در المپیک هم موفقیت کسب خواهیم کرد.»


وی به مشکلات رشته کاراته اشاره کرد و اینچنین ادامه داد: «در حال حاضر مشکل اصلی ما این است که خانه کاراته نداریم و از این بابت دچار دردسر می شویم چرا که جای مناسبی برای تمرین کردن در اختیار نداریم. از طرفی اسپانسرها هم باید جذب این رشته شوند که به کاراته کاران انگیزه بدهند. به هر روی در این چندسال کاراته نشان داد پتانسیل بالایی دارد و حالا مسئولان باید فکری به حال ما کنند.»


پورشیب موفقیت اصلی تیم ملی کاراته را آرامش در فدراسیون خواند و عنوان کرد: «هنوز وضعیت رئیس فدراسیون مشخص نیست اما یکی از عوامل موفقیت ما آرامشی بود که در فدراسیون ایجاد شده بود. تیم ما با این که مسابقات تدارکاتی کمی برای رقابت های جهانی داشت اما توانست شاهکار کند و عنوان سومی جهان را به دست بیاورد.»


کاراته‌کار تیم دانشگاه آزاد همچنین درباره حضورش در رقابت‌های لیگ برتر گفت: «من چندسالی است که با تیم دانشگاه آزاد قرارداد دارم و در این تیم هستم. در این چندسال دانشگاه آزاد تنها حامی ما بوده و انصافا به رشته کاراته بیشتر از همه توجه کرده است. قرار بود مسابقات لیگ ما بعد از رقابت های جهانی اتریش برگزار شود اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است. در مدتی که برای مسابقات جهانی تمرین می کردیم کادر فنی دانشگاه آزاد به خصوص صافی سرمربی تیم بارها به ما سر زدند و روند تمرینات را از نزدیک دیدند که همین دلگرمی ها باعث شد تا ما این موفقیت را کسب کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته