دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1395 - 09:00
در گفت‌و‌گو با آنا؛

مصطفی کارخانه: مربی باید به تیم ملی بیاید که افکار نو داشته باشد/ سیچلو بهترین گزینه مقطعی برای تیم ملی است

سرمربی تیم بانک سرمایه گفت: به نظرم اگر به صورت مقطعی قصد انتخاب مربی برای تیم ملی را داشته باشیم سیچلو بهترین گزینه است.
کد خبر : 130696

مصطفی کارخانه در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره جلسه روز دوشنبه در مورد ابقای لوزانو گفت: «با داورزنی و اهالی والیبال جلسه‌ای تشکیل شد و در مورد عملکرد تیم ملی ایران و نقاط ضعف و قوت این تیم صحبت کردیم. والیبال ایران در این سال‌ها به یک قدرت جهانی تبدیل شده و باید به دور از جانبداری و تعصب مشکلات تیم را بازگو کنیم. ما برای حفظ این جایگاه نباید به حاشیه برویم. در حال حاضر والیبال دوران افول خود را می‌گذراند که به نظرم این موضوع مقطعی است و هر چه سریع‌تر با انتخاب یک گزینه مناسب جذابیت دوباره به این تیم بر می گردد.»


وی در پاسخ به اینکه فدراسیون با ابقای دوباره لوزانو موافق است یا خیر، اظهار کرد: «مسئولان فدراسیون در جلسه روز دوشنبه تنها شنونده بودند و مربیان تیم‌های ملی در مورد عملکرد تیم اظهار نطر می‌کردند. به نظرمن شرایط فعلی والیبال ایران خوب نیست و باید مربی برای این تیم انتخاب شود که رزومه قابل قبولی داشته باشد و افکار نو را به به والیبال ایران تزریق کند.»


کارخانه با تاکید بر اینکه سیچلو بهترین گزینه برای تیم ملی است، عنوان کرد: «به نظرم اگر به صورت مقطعی قصد انتخاب مربی برای تیم ملی را داشته باشیم سیچلو بهترین گزینه است.او استراتژی خوبی برای تیم ملی دارد از طرفی شناخت خوبی هم از بازیکنان دارد و آنها او را باور دارند.»


سرمربی تیم بانک سرمایه با تاکید بر اینکه تیم ملی نیاز به نیروی جوان دارد، اظهار کرد: «باتوجه به خداحافظی برخی بازیکنان از تیم ملی ما به نیروی جوان نیاز داریم بنابراین باید مربی انتخاب شود که بتواند این کار را به درستی دنبال کند و بازیکنان جوان و پیر را کنار یکدیگر قرار دهد تا ترکیب ایده آلی از تیم ملی والیبال را به وجود بیاید.»


کارخانه به عملکرد لوزانو اشاره کرد و گفت: «لوزانو برای تیم ملی خوب بود. این مربی با توجه به اهدافی که فدراسیون برای او در نظر گرفته بود کار کرد و نتیجه مناسب را هم کسب کرد. زمانی که لوزانو به کادرفنی اضافه شد تیم ما تنها دو هدف داشت یکی اینکه ما جواز حضور در المپیک را کسب کنیم و دیگر اینکه از مرحله اول رقابت های المپیک صعود کنیم که هر دوی آنها با لوزانو محقق شد اما حالا دیگر این تیم به المپیک رفته و انتظارات مردم بالا رفته است بنابراین باید مربی انتخاب شود که در کارش ایرادی وجود نداشته باشد.»


سرمربی تیم بانک سرمایه در پاسخ به اینکه گزینه‌ای هم از طرف فدراسیون معرفی شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: «‌این جلسات همچنان ادامه دارد و فعلا گزینه‌ای مطرح نشده است. هدف فدراسیون این است که ایرادات فنی تیم را بررسی کند و عجله‌ای برای معرفی گزینه‌های دیگر ندارند.»


کارخانه همچنین به رقابت‌های لیگ برتر اشاره کرد و گفت: «سه هفته از مسابقات لیگ می‌گذرد و ما توانستیم در این مدت 9 امتیاز به دست بیاوریم و صدرنشینی را کسب کنیم. با اینکه در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر هستیم اما مسابقات بسیار سخت و فشرده است و همه تیم‌ها برای کسب سه امتیاز به میدان می آیند. تیم ما در بازی قبل مقابل شهرداری اراک به میدان رفت، این تیم با وجود اینکه برای اولین بار تجربه حضور در لیگ برتر را داشت اما به خوبی بازی کرد، طوری که بازیکنان ما کم آوردند و من مجبور به تعویض شدم. این نشان می‌دهد که لیگ ما قدرتمند است و حتی تیم‌هایی که برای اولین بار در لیگ حضور دارند سطح پایینی ندارند.»


وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود بانک سرمایه همه ملی پوشان را در اختیار دارد و این موضوع بین تیم ها نابرابری ایجاد کرده است، عنوان کرد: «در ورزش حرفه ای این موضوع امر طبیعی است. تیم های بزرگ بازیکنان بزرگ را جذب می کنند و بازیکنان هم همه مسائل را در نظر می‌گیرند و تیم مورد نظر را انتخاب می کنند. برای من این حرف‌ها به هیچ عنوان اهمیت ندارد. رزومه من برای همه اهالی والیبال شناخته شده است و این گونه نیست که بازیکنان قوی دارم یعنی اینکه کسب عنوان قهرمانی برای تیمم راحت است. من هم به عنوان مربی استراتژی و برنامه های خاص خودم را دارم و مطمئن باشید تیم های دیگر هم سخت تلاش می‌کنند تا امتیازهای لازم را کسب کنند و این گونه نیست که قهرمانی را از قبل برای تیم ما کنار گذاشته باشند.»


سرمربی تیم ملی در مورد حواشی لیگ در همان مسابقات ابتدایی گفت: «متاسفانه فضای والیبال دیگر مانند گذشته نیست و همانطور که دیدید با این که هفته‌های اول رقابت های لیگ است اما حواشی و درگیری زیاد شده است، البته ورود کمیته انضباطی به این موضوع نکته قابل توجه است اما به هرحال باید تدابیر دیگری بیاندیشند و از ابتدا جلوی این حواشی را بگیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته