دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1395 - 10:46

سرویس اطلاعاتی بریتانیا، روسیه را متهم به تلاش برای جاسوسی در غرب کرد

رئیس سرویس اطلاعاتی بریتانیا روسیه را متهم به تلاش برای نفوذ در غرب به ویژه بریتانیا کرد و گفت که این کشور تهدیدی برای ثبات در بریتانیا است.
کد خبر : 130686

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری انا به نقل از وبسایت روزنامه گاردین،‌ مدیرکل MI5 (سرویس امنیت انگلستان) به این روزنامه گفت: «منافع روسیه تهدیدی برای افزایش ثبات در بریتانیا است و این کشور از تمام ابزار پیچیده خود برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند.»


اندرو پاکر، در اولین مصاحبه به عنوان رئیس MI5 در تاریخ 107 ساله این سرویس امنیتی گفت: «زمانی که بیشترین تمرکز ما روی گروه‌های افراطی اسلامی است، اقدامات مخفیانه کشورهای دیگر بیشترین خطر را دارد. برجسته‌ترین این کشورها روسیه بوده است.»


او افزود: «روسیه از همه ارگان‌های دولتی و قدرت خود برای پیشبرد سیاست خارجی‌اش در کشورهای دیگر استفاده می‌کند که در این مسیر از هر روشی از جمله تبلیغات، جاسوسی، براندازی و حملات سایبری استفاده می‌کند. روسیه اکنون روی بریتانیا و سراسر اروپا کار می‌کند. این کار MI5 است که مانع روسیه بشود.»


پارکر خاطرنشان کرد: «روسیه همچنان به دنبال ورود افسران اطلاعاتی خود به بریتانیا است اما تفاوت امروز با دوران جنگ سرد، ظهور جنگ سایبری است. اهداف روسیه شامل اسرار نظامی، پروژه‌های صنعتی، اطلاعات اقتصادی و سیاست خارجی و دولت است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب