دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 10:48

ادغام معاونت‌های اجرایی و اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی

روزنامه فرهیختگان از ادغام معاونت‌های اجرایی و اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 13068

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، این روزنامه نوشت: چابک‌سازی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای طرح دوم تجمیع در این دانشگاه با ادغام معاونت‌های اجرایی با اداری مالی سازمان مرکزی این دانشگاه آغاز شد و از روز شنبه بیست و نهم فروردین ماه این دو معاونت تبدیل به یک معاونت می‌شوند. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهیختگان اعلام کرد: «کمتر از یک سال پس از طرح پرسروصدا و موفقیت‌آمیز تجمیع 75 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور توسط حمید میرزاده و کاهش تعداد واحدهای آموزشی از 472 به 397، اینک نوبت به بازآرایی تشکیلات خسته سازمان مرکزی و استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور رسیده است.» وی اظهار داشت: «تجمیع واحدها، صرفه‌جویی، تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه تحصیلات تکمیلی، اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی و حرکت در جهت سند علم و فناوری ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه آزاد اسلامی سبب شد تا هزینه‌ها کاهش، درآمدهای این موسسه بزرگ آموزشی افزایش و وابستگی آن به شهریه کاهش یابد. اکنون نوبت به دومین تجمیع در دوره مدیریت 19 ماهه حمید میرزاده رسیده تا سبب تعدیل هزینه‌ها و کاهش بوروکراسی مرسوم و معمول اداری شود و آن هم کاهش تعداد معاونت‌ها و مدیران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است.








گفته می‌شود مرتضی احسانی معاون اجرایی دانشگاه، عهده‌دار معاونت جدید خواهد بود

با تصویب کمیسیون دائمی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین هیات امناهای استانی، تعداد معاونان و مدیران متناظر در سازمان مرکزی واقع در تهران و سایر استانهای کشور به نصف کاهش خواهد یافت، طرحی که درآمدهای دانشگاه آزاد اسلامی را با چابک‌سازی سازمانی افزایش و از هدر رفتن منابع مالی در سازمان مرکزی و 31 استان کشور جلوگیری خواهد کرد.


موضوعی که این روزها به‌شدت مورد تقاضای ارباب‌رجوع سازمان‌های عریض و طویل اداری است و حالا دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفته تا کوچک و چابک شود. به گفته این منبع آگاه: «اجرای طرح تجمیع پردیس‌های علوم و تحقیقات و همچنین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد تا هزینه‌های دانشگاه به میزان زیادی کاهش پیدا کند.» فرهیختگان برای معاونت جدید اداری- مالی دانشگاه آزاد اسلامی که گفته می‌شود مرتضی احسانی عهده‌دار آن است آرزوی موفقیت دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته