دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 11:10

آمریکا آموزش تروریست‌ها را در ترکیه آغاز کرد

مشاور حقوقی ارتش سوریه از آغاز طرح مشترک آمریکا و ترکیه برای آموزش تروریست‌های در حال جنگ در سوریه که از آن‌ها به عنوان «معارضان میانه‌رو» یاد می‌کنند، خبر داد.
کد خبر : 13065

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «اسامه ابوزید» روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «اسکای‌نیوز» عربی گفت: انتخاب معارضان (تروریست‌ها) به صورت مستقیم به‌وسیله وزارت دفاع آمریکا انجام شده است و در سال جاری 500 تا 600 نفر از آن‌ها از میان گروه‌های متمرکز در شمال سوریه آموزش خواهند دید.


وی افزود: این آموزش‌ها شامل آموزش‌های نظامی، پزشکی و رسانه‌ای خواهد بود.


تروریست‌های در حال جنگ در سوریه درباره اهداف این طرح و هماهنگی آن با اهداف‌شان ابراز تردید کرده‌اند، زیرا منابع آمریکایی هدف از این آموزش‌ها را به جای مقابله با دولت دمشق، مقابله با داعش اعلام کرده‌اند.


ناظران معتقدند که تشکیل گروه‌های جدید نظامی در سوریه باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع این کشور خواهد شد زیرا این گروه‌ها با آمریکا هماهنگ خواهند شد و نه با سایر گروه‌های دیگر که همین موضوع میان کسانی که علیه دولت دمشق می‌جنگند، اختلاف ایجاد خواهد کرد و در نهایت به درگیری و خون ریزی بیشتر خواهد انجامید.


بحران سوریه در اواخر سال 2011 و با ورود تروریست‌های خارجی به این کشور با حمایت کشورهای آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه، حالت نظامی به خود گرفت که تاکنون موجب کشته شدن حدود 230 هزار شهروند بی‌گناه سوری و آوارگی بیش از 11 میلیون شهروند دیگر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته