دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1395 - 09:07

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی استعفا کرد

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی چند روز پس از تمسخر رئیس‌جمهوری مصر از سمت خود استعفا کرد و دلایل پزشکی علت استعفایش اعلام شد.
کد خبر : 130620

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، ایاد مدنی چند روز پس از آنکه اقدام به تمسخر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر کرد و مورد خشم حکومت مصر قرار گرفت، از سمت خود استعفا کرد.


در بیانیه صادره از سازمان همکاری‌های اسلامی آمده است: «ایاد مدنی به‌دلایل پزشکی استعفا کرده است.»


سازمان همکاری‌های اسلامی می‌افزاید:‌ «عربستان یوسف بن احمد عثیمین، وزیر امور اجتماعی سابق خود را برای جانشینی مدنی نامزد کرده است.»


به گزارش آنا، ایاد مدنی پنج‌شنبه گذشته در نشست وزیران آموزش و پرورش کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در تونس، رئیس‌جمهوری مصر را تمسخر کرد.


مدنی در بدو سخنرانی‌اش می‌خواست محمد باجی قائد سبسی، رئیس‌جمهوری تونس را خطاب قرار دهد که به اشتباه نام سیسی را بر زبان آورد و گفت: «اشتباه فاحشی بود اما من مطمئنم در یخچال خانه شما، بر خلاف سیسی، به غیر از آب چیز دیگری هم پیدا می‌شود.»


مدنی در واقع به اظهارات سیسی در کنفرانس هفته گذشته جوانان در شرم‌الشیخ واکنش نشان داد که در آن سیسی گفته بود: «من هم جزئی از شما هستم. به مدت 10 سال در یخچال خانه‌ام تنها آب بود، اما هیچ‌کس صدای اعتراض مرا نشنید و لب به اعتراض باز نکردم.»


باوجود این، مدنی نسبت به این تمسخر عذرخواهی کرده و گفته بود که قصد استهزاء نداشته است.


همچنین سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در واکنش به توهین مدنی گفته بود: «این اظهارات با مسئولیت‌ها و ماموریت‌های دبیرکل این سازمان تناسب ندارد و به شکل اساسی بر چارچوب فعالیت و توانایی‌اش برای عهده‌دار شدن ماموریت‌هایش تاثیر می‌گذارد. این موضوع باعث می‌شود تا مصر در موضع خود نسبت به تعامل با دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل آن تجدیدنظر کند.»


ایاد مدنی از سال 2012 تاکنون به مدت 70 سال عهده‌دار سمت دبیرکلی سازمان همکاری‌های اسلامی بوده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب