دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 10:32

نماینده سازمان ملل در امور یمن استعفا کرد

یک مقام سازمان ملل از استعفای «جمال بن عمر» نماینده این سازمان در امور یمن خبر داد.
کد خبر : 13062

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، این مقام سازمان ملل متحد که خواست نامش فاش نشود، گفت: «جمال بن‌عمر» خود از سمت مشاور «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، در امور یمن کناره‌گیری کرد.


این مسئول سازمان ملل متحد افزود: از میان افرادی که احتمال دارد جایگزین «بن‌عمر» شوند، می‌توان «اسماعیل ولد شیخ احمد» سرپرست کنونی هیات سازمان ملل در مبارزه با ابولا که اهل کشور موریتانی است را نام برد.


«بن‌عمر» 58 ساله که دیپلماتی اهل کشور مغرب است، در اوت 2012 به طور رسمی به عنوان مشاور «بان کی مون» در امور یمن برگزیده شده بود. اقدامات وی برای میانجی‌گری میان دو طرف درگیری در یمن پس از سقوط «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری برکنار شده آن کشور، راه به جایی نبرد.


این بحران در ماه‌های اخیر تبدیل به جنگی آشکار میان «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن که اکنون در عربستان به سر می‌برد و جنبش «انصارالله» که کنترل بیشتر مناطق کشور را در دست دارد، شد.


عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 با همراهی چند کشور عربی دیگر که ائتلاف تشکیل دادند، حملات هوایی را علیه مواضع مردم یمن آغاز کرد و تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیده است و تاسیسات زیربنایی این کشور را نیز درحملات خود هدف قرار می‌دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته