دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1395 - 16:41
عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور:

کمک پرستاران افراد غیر حرفه‌ای هستند

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان اینکه کمک پرستاران افراد غیر حرفه‌ای هستند، عنوان کرد: باید شرح وظایف کمک پرستاران تعریف شود.
کد خبر : 130560

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر دالوندی با اعتقاد به اینکه کمک پرستاران افراد غیرحرفه‌ای هستند، اظهار کرد: این افراد نباید نام کمک بهیار را یدک بکشند و باید فرم و شرح‌ وظایف مشخصی هم داشته باشند تا جامعه پرستاری به آرامشی برسند.


وی ادامه داد: اصل کمک پرستاری از آنجایی آغاز شد که یک خلأیی ناشی از کمبود بهیار و در مقطعی کم‌سوادی کمک بهیاران و بر زمین ماندن کار بیمار در بیمارستان‌ها ایجاد شد که در دور سوم نظام پرستاری مباحث فراوانی مطرح شد و وزارت بهداشت نیز این نیاز را حس کرد و این دوستان به این سمت حرکت می‌کنند که باید پس از کارشناس پرستاری یک نیرو وجود داشته باشد.


عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور ادامه داد: از این‌رو این موضوع مصوب شد و شرکت آوای سلامت آن را اجرا کرد. حال این شائبه وجود دارد که چرا از ۲۰ تا ۳۰ هزار نیرویی که تربیت کردند پس از گذراندن یک دوره تکمیلی استفاده نشد؟


دالوندی با بیان اینکه در کوریکولوم آموزشی این افراد مبانی پرستاری از جمله تزریق، پانسمان و … دیده شده است، افزود: به‌علت تأخیر در تدوین شرح‌ وظایف این شبهه ایجاد شده است در حالی که برای پرستاری یک دوره دانشگاهی است و با بسیاری از اصول فارماکولوژی و فیزیولوژی آشنا هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته