دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1395 - 16:50

جلسه تعجب برانگیز سازمان همکاری‌های اسلامی

سازمان همکاری‌های اسلامی قصد دارد نشستی با هدف حمله ادعایی حوثی ها (انصارالله) به مکه برگزار کند. این در حالی است که چنین حمله‌ای از سوی ناظران مستقل رد شده است.
کد خبر : 130552

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، خبرگزاری آلمان گزارش کرد ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی خواستار برگزاری نشست فوری اعضای کمیته‌های اجرایی در سطح وزیران امور خارجه شد.


قرار است این نشست شنبه آینده برگزار شود.


مدنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نشست به‌زودی در دفتر دبیرکل در شهر جده برگزار می‌شود و در آن تحولات خطرناکی همچون پرتاب موشک از سوی نیروهای حوثی (جنبش انصارالله) به سوی شهر مکه بررسی شود.»


به گزارش آنا، رسانه‌های عربی حوزه خلیج‌فارس هم‌راستا با سیاست‌های رسانه‌ای عربستان باهدف انجام جنگ روانی علیه نیروهای حوثی (انصارالله) و صالح و همچنین با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود در نقاط مختلف یمن، اقدام به انتشار خبری درباره پرتاب موشک از سوی نیروهای انصارالله به سوی شهر مقدس مکه کردند.


این خبر در حالی منتشر شد که مقام‌های یمنی از جمله شورای عالی سیاسی یمن و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق یمن بارها آن را تکذیب کرده‌اند.


محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله پیشتر گفته بود عربستان که مدعی است یک موشک شلیک شده از سوی یمن را در 65 کیلومتری مکه مکرمه رهگیری و سرنگون کرده است، می‌توانست به‌طور مستقیم نام شهر جده را به‌عنوان هدف نظامی موشک برکان 1 ذکر کند، نه اینکه برای تحریک احساسات مسلمانان، نام مکه را ذکر کند و یک رسوایی رسانه‌ای به بار بیاورد.


وی افزود: «هیچ فرد عاقلی تعامل جنون آمیز و غیرعقلانی رسانه‌های سعودی را درباره حمله نیروهای یمنی به مکه مکرمه نخواهد پذیرفت.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته