دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1394 - 10:08

تجلیل از زنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

مراسم تجلیل از زنان شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه بهه همت شورای راهبری زنان فرهیخته و معاونت فرهنگی- اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در تالار علامه امینی(ره) این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 13051

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ دکتر نوذر قنبری در جمع استادان، کارکنان و دانشجویان واحد کرمانشاه گفت:« نخستین گام‌ها با تدبیر و تعریف شورای راهبردی زنان فرهیخته برداشته شد. امید که بتوانیم از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم. ظرفیت‌های بزرگی که برای بانوان جامعه وجود دارد؛ اما نتوانسته‌ایم از تمامی این ظرفیت استفاده کنیم. امید که این شورا با تدوین برنامه هایی مناسب بتواند این ظرفیت ها را بالا ببرند.»


وی در جمع بانوان شاغل در دانشگاه افزود:« امروز در جامعه حدود 34 درصد از بانوان جویای شغل، بیکارند و در ساختار شغلی جمعیت فعال زنان حدود 10درصد است. در سالی که مزین به شعار" دولت و ملت، همدلی و هم زبانی است" امیدوارم که در فرآیند توسعه ی کشور و در تحقق اهداف این شعار گام های محکم تری برداریم.»


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم گفت:« در جامعه اسلامی به بانوان توجه شایسته‌ای شده است و زن در اسلام مقام والا و بلند مرتبه ای دارد. »


دکتر سیروس محبی افزود:« زن مظهر عطوفت و مهربانی است و امروزه، ارزش و جایگاه زن چندین برابر شده است؛ نخستین آثار و نقاشی های انجام شده، توسط زنان شکل گرفته است. تاریخ پر است از داستان هایی که به نامداری زن گواه داده و خانواده مهمترین نمود اجتماعی جامعه ی ایران است که زن در آن نقش اصلی دارد.»


وی خاطرنشان کرد:« اگر کانون پر از مهر یعنی خانواده دچار بی نظمی شود، مهمترین سنت ما نیز از بین می رود باید از فرصت ها و استعدادهای فراوان دانشگاه به نحو شایسته ای استفاده کنیم و از مدیریت زنان در پیشبرد اهداف جامعه و دانشگاه بهره لازم را ببریم.»


در ادامه مراسم، رییس شورای راهبردی زنان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت:« این شورا با عنایت دکتر میرزاده در مهر 1392 تشکیل شد و کرمانشاه جزو اولین استان هایی بود که احکام شروع به کار شورا صادر شد.»


لیلا موسوی دارامرودی افزود:« هدف شورای راهبردی زنان فرهیخته این است که بتوانیم جایگاه مناسبی را برای بانوان تعریف کنیم و این شورا به عنوان اولین شورای زنان فرهیخته است که در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کار خود را با فعالیت‌هایی در سطح استان و واحد شروع کرده است. امید با همکاری بانوان دانشگاهی در پیشبرد برنامه ها بتوانیم گام های در راستای اهداف برداریم.»


در این مراسم رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت:« خوشبختانه بعد از انقلاب توانمندی های قابل قبولی را پیدا کرده ایم و اکنون هر چه پیش می رویم نوع عملکرد زنان بهتر شده است زیرا نیمی از پیکره جامعه را زنان هدایت می کنند.»


دکتر مریم اسلام پناه با بیان نکاتی از بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد:«زنان باید وارد میدان کار شوند به شرطی که نقش مادری و همسری خود را فراموش نکنند و دوم اینکه حریم محرم و نامحرم رعایت شود.»


مسئول دفتر واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم درباره سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و شیوه تربیتی ایشان جهت الگوپزیری جامعه سخنانی بیان کرد.


تقدیر از رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه


از سوی دکتر کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در هفتمین هم اندیشی ملی چهره های استعدادهای درخشان و نخبگان ، از رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه به عنوان رئیس کمیته جذب چهره های استعداد درخشان استان کرمانشاه و رییس شورای باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.


در این تقدیرنامه آمده است:


جناب آقای دکتر نوذر قنبری


ریاست محترم کمیته جذب چهره های استعداد درخشان استان کرمانشاه و رییس شورای باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه تلاش های ارزنده و مداوم حضرتعالی در عرصه توسعه ارزش های والای اسلامی و علم و دانش موجب مباهات است ضمن تقدیر از زحمات ارزنده ی جنابعالی در خدمت به جوانان نخبه و پژوهشگر، امید است با عنایات خداوند کریم و تداوم حمایت های گسترده و راهنمایی های ارزنده ی شما در جهت خدمت به انسان ها و فرهیختگان و برای تحقق اهداف مقدس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، دانشگاه آزاد اسلامی و میهن عزیز اسلامی موفق و موید باشید.


با آرزوی توفیقات الهی


دکتر کریم زارع مشاور ریاست عالی دانشگاه و رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته