دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1395 - 15:18

آغاز همکاری دانشگاه گیلان با دانشگاه‌های داغستان و جمهوری‌ چک

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه گیلان با دانشگاه دولتی داغستان و دانشگاه مندل برنو جمهوری‌چک در حاشیه نوزدهمین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر منعقد شد.
کد خبر : 130461

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در نوزدهمین اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر، که با حضور روسای این دانشگاه‌ها در شهر ماخاچ کالا داغستان روسیه برگزار شد، دانشگاه گیلان به عنوان دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر تعیین شد.


در این اجلاس همه اعضا به همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشور‌های عضو تاکید کردند و همکاری‌های علمی را ضامن نزدیکی کشورهای حاشیه دریای خزر دانستند.


همچنین دانشگاه دولتی داغستان در آغاز هشتاد و پنجمین سال فعالیتش به عنوان ریاست دوره‌ای این اتحادیه تعیین شد. اتحادیه دانشگاه‌های دولتی حاشیه دریای خزر از سال ۱۳۷۵ با هفت دانشگاه از پنج کشور حاشیه دریای خزر شروع به کار کرد و هم‌اکنون با ۵۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی ایرانی و خارجی به کار خود ادامه می‌دهد.


در حاشیه این اجلاس نشست مشترکی بین روسای دانشگاه گیلان و دانشگاه دولتی داغستان روسیه برگزار شد و تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دانشگاه با هدف گسترش روابط علمی، تبادل استاد و دانشجو و انجام تحقیقات مشترک در دریای خزر منعقد شد.


همچنین دانشگاه گیلان و دانشگاه مندل برنو از جمهوری چک تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند. این تفاهم‌نامه که به امضای روسای دو دانشگاه رسیده است بر تفاهم دوجانبه و همکاری در زمینه مسایل علمی، فرهنگی و آموزشی تأکید دارد.


تبادل دانشجو و اعضای هیأت علمی، انجام تحقیقات مشترک با همکاری یکدیگر و امکان تبادل مقالات علمی، همکاری دو جانبه در برگزاری گردهمایی‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی و همکاری در آموزش طرح‌های تحقیقاتی از مهترین مفاد این تفاهم‌نامه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته