دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

مجیدجلالی: پیکان هنوز به ثبات نرسیده‌‌ است/ فوتبال‌ ملی ایران گلخانه‌ای اداره می‌شود

سرمربی پیکان گفت: می‌توانیم هزینه‌ای که دو سال صرف 30 بازیکن می‌کنیم را صرف 500 بازیکن برتر در سطح کشور کنیم و از بین بهترها، بهترین‌های‌شان را وارد بدنه فوتبال ایران و البته تیم ملی کنیم.
کد خبر : 130353

مجید جلالی در خصوص اینکه چقدر از عملکرد تیمش تا اینجای فصل رضایت دارد، به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «هدف‌گذاری امسال ما روی ثبات است و به دنبال این هستیم که هرچه زودتر به این ثبات برسیم. این اتفاق ممکن است تا هفته بیستم طول بکشد و این امکان هم وجود دارد که بتوانیم بهتر عمل کنیم و در نیم فصل به این هدف مهم برسیم. وقتی به ثبات رسیدیم آن وقت به اهداف بعدی فکر خواهیم کرد.»


وی ادامه داد:‌ «ما برای رسیدن به هدف اولیه و مهمی که داریم نیاز به این داریم که با مربیان تیم در کمال آرامش و با کارهای گروهی بازیکنان را به موفقیت و آن نقطه‌ای که مدنظرمان است، برسانیم.»


سرمربی پیکان با اشاره به مشکلات خط دفاعی تیمش که به مرور در حال رفع آن است، بیان کرد: «وقتی یک تیم می‌خواهد از صفر شروع کند باید تلاش خود را بیشتر کند و البته تا هماهنگ شدن به زمان نیاز دارد. ما به رغم تعطیلی‌های لیگ سعی کردیم خط دفاعی تیم را همچون دیگر پست‌ها بسازیم. نباید فراموش کنیم که 60 درصد نفرات تیم جدید هستند و ما باید یکی یکی مشکلات را برطرف کنیم. البته ما هنوز ضعف داریم و خودمان هم به این موضوع واقف هستیم.»


جلالی درباره سازنده بودن کادرفنی تیمش اظهارداشت: «ما رضا مرتضی‌زاده، حمید مطهری، کیانوش رحمتی، علی قربانعلی‌پور و سعید عزیزیان را در کادرفنی خود داریم که آینده بزرگی در فوتبال کشور ما در حوزه مربیگری دارند. آنها ضمن اینکه در تیم پیکان کار می‌کنند، یک کارآموز مستعد هستند که به فوتبال ایران کمک می‌کنند. ما باید علاوه بر بازیکنان خوب مربیانی را بسازیم که بتوانند در آینده در لیگ برتر مربیان به‌درد بخوری باشند.»


سرمربی پیکان درباره حواشی دیدار با ماشین‌سازی و اعتراضات شدیدی که رسول خطیبی به نحوه قضاوت تیم داوری داشت، بیان کرد: «فیلم بازی ما با ماشین‌سازی وجود دارد و قطعا توسط کارشناسان داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد. داور مسابقه روی هیچ‌کدام از گل‌ها اشتباه تاثیرگذاری نداشت. حتی روی گل چهارم که عنوان شد مهاجم ما 5 متر در آفساید بوده با دیدن فیلم مشخص می‌شود که کمک داور شاهکار کرده و به درستی بازی را ادامه داده است.»


سرمربی پیکان، تاکید کرد: «داور مسابقه ما با ماشین‌سازی اگر اشتباهی هم داشت کاملا برای هر دو تیم اشتباه کرد و دو تیم به صورت مساوی متضرر شدند. ضمن اینکه ما این فصل جلوی صبای‌قم و صنعت‌نفت آبادان دو پنالتی با اشتباه داوران به ضررمان گرفته شد اما اعتراضی نداشتیم و پذیرفتیم که داور ممکن است همچون همه کسانی که درون زمین هستند، مرتکب اشتباه شود.»


جلالی درباره صعود تیم های نوجوانان و جوانان به جام‌جهانی یادآور شد: «این اتفاق خوب است و موفقیت فوق‌العاده‌ای می‌تواند برای آینده فوتبال ما باشد. اما باید به این نکته توجه کنیم که ما 3 سبک در فوتبال داریم که به نظر من ما بهترین سبک را عملی نمی‌کنیم. ما یک سبک سنتی در فوتبال‌مان داریم که در 5 سال اخیر فوتبالیست‌های خوبی را به ما معرفی کرده است. آن سبک خیابانی است که مردم در کوچه و خیایان‌ها بازی می‌کردند و به سطح باشگاهی و تیم ملی می‌رسیدند.»


او افزود: «سبک دومی که الان در فوتبال تیم‌های پایه انجام می‌شود سبک گلخانه‌ای است. 30 بازیکن را انتخاب می‌کنند و 2 سال آنها را در اردوهای مختلف حفظ می‌کنند تا به نتیجه برسند. این کار امسال جواب داده است. سبک آخر سبک ری‌گذاری است. می‌توانیم هزینه‌ای که 2 سال صرف 30 بازیکن می‌کنیم را صرف 500 بازیکن برتر در سطح کشور کنیم و از بین بهترها، بهترین‌های‌شان را وارد بدنه فوتبال ایران و البته تیم ملی کنیم. الان چندسالی است که کشورهای پشرفته فوتبال دنیا با سبک ری‌گذاری جلو می‌روند و رمز موفقیت‌شان همین است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته