دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار وزارت کار تشریح کرد:

آخرین وضعیت اعزام نیروی کار به ایرلند

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین وضعیت اعزام نیروی کار ایرانی به کشور ایرلند را تشریح کرد.
کد خبر : 130329

محمد اکبرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه اعزام نیروی کار ایرانی به ایرلند نخستین تفاهم‌نامه بخش خصوصی دو کشور در این زمینه است، افزود: امیدواریم این تفاهم‌نامه سرآغازی برای یک حرکت جدید در حوزه اعزام نیروی کار باشد.


وی تصریح کرد: اگر تفاهم‌نامه با ایرلند در چارچوب و ضوابط خود اجرا شود یقینا می‌تواند فتح بابی برای ارتباط با سایر کشورهای اروپایی باشد و ایران سهم خود از بازار کار این کشورها را پیدا کند.


اکبرنیا بیان کرد: وزارت تعاون برخی اختیارات در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشورها را به کاریابی‌های بین‌المللی واگذار کرده تا این کاریابی‌ها بتوانند با حمایت وزارتخانه زمینه لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در این حوزه را فراهم کنند.


وی با بیان اینکه این اقدام صورت گرفت و نخستین گام نیز با انعقاد تفاهم‌نامه اعزام نیرو به ایرلند برداشته شد، تاکید کرد: انجمن کاریابی‌های بین‌المللی طی چند ماه اخیر مکاتباتی را با ایرلند در حوزه هتلداری و آشپزی انجام داد و در نهایت نیز تفاهم‌نامه اعزام 3 هزار و 500 نفر نیروی کار کشور منعقد شد.


مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اعزام این افراد شرایط و سقف زمانی ندارد و انجمن کاریابی‌های بین‌المللی می‌توانند بدون محدودیت زمانی سقف 3 هزار و 500 نفر را برای اعزام به ایرلند ثبت‌نام کنند.


اکبرنیا درباره اظهارات رئیس انجمن کاریابی‌های بین‌المللی مبنی بر ثبت نام از متقاضیان اعزام به ایرلند تنها از سوی کاریابی‌های زیرمجموعه این انجمن نیز گفت: کاریابی‌های خارجی به لحاظ عضویت و یا عدم عضویت خود در انجمن کاریابی‌های بین‌المللی آزاد هستند اما از آنجا که تفاهم‌نامه با ایرلند از سوی این انجمن به امضا رسیده است بنابراین می‌توانند سیاست‌های خود را نیز اجرایی کنند که یکی از آنها شرط عضویت کاریابی‌ها در انجمن برای ثبت نام از متقاضیان اعزام به ایرلند است.


وی اظهار کرد: از آنجا که افراد اعزامی به ایرلند باید مهارت کافی در حوزه کاری را داشته باشند، بنابراین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند آموزش این افراد را بر عهده بگیرد که البته مجموعه شرایط و ضوابط این اعزام و شرایط لازم آن در حال تدوین است.


اکبرنیا ابراز کرد: کمیته‌ای متشکل از دفتر هدایت نیروی کار وزارت تعاون، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و انجمن کاریابی‌های بین‌المللی تشکیل شده تا شاخص‌ها و ویژگی‌های لازم برای احراز شرایط متقاضیان را تعیین کنیم که با تشکیل جلسات این کمیته ظرف هفته آینده شرایط لازم برای اعزام این افراد اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته