دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1395 - 13:03

نگرانی ناتو از استقرار 2 زیردریایی اتمی روسیه در نزدیکی سوریه

روسیه 3 زیردریایی از جمله 2 فروند زیردریایی اتمی حامل موشک‌های بالدار را در آب های ساحلی سوریه مستقر کرده است.
کد خبر : 130263

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایرنا، خبرگزاری روسیا سگودنیا روز گذشته (یکشنبه) به‌نقل از روزنامه ساندی تایمز چاپ بریتانیا نوشت: «۲ فروند از زیردریایی‌های روسی مستقر در دریای مدیترانه به موشک‌های کالیبر مجهز هستند که از پیشرفته‌ترین موشک‌های بالدار روسیه محسوب می‌شوند.»


از این موشک‌ها که بردی حدود ۲ هزار کیلومتر دارد، تاکنون در حمله‌ به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه با هواپیماها و ناوهای مستقر در دریاهای خزر و مدیترانه استفاده شده است.


روسیه یک ناوگروه رزمی در دریای مدیترانه نزدیک سوریه مستقر کرده است که ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسف، رزمناو اتمی پطر کبیر، ناوهای سورومورسک و ویتسه آدمیرال کولاکوف از جمله ناوهای روسی مامور خدمت در این یگان هستند.


همچنین به‌نوشته روزنامه ساندی تایمز چاپ بریتانبا، فرماندهی نیروی دریایی بریتانیا اعلام کرد حرکت ۲ زیردریایی اتمی شوکا- ب و ۱ زیردریایی دیزلی- الکتریکی پالتوس را رصد کرده که در حال پیوستن به ناوگروه مذکور هستند.


این روزنامه نوشت: «این خبر موجب نگرانی ناتو شده است که بیم آن دارد پوتین فرمان حمله نهایی به حلب را صادر و در این حمله از زیردریایی‌ها استفاده کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته