دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

رقیه توکلی: حیف می‌شد اگر «مادری» را در یزد نمی‌ساختم/ این فیلم پر از حس‌های زنانه است

رقیه توکلی کارگردان «مادری» از آماده شدن نسخه نهایی فیلمش خبر داد و دلیل انتخاب یزد برای تصویربرداری را سینمایی بودن این شهر دانست.
کد خبر : 130228

رقیه توکلی کارگردان «مادری» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا از آماده شدن نسخه نهایی فیلمش خبر داد و به دلیل انتخاب یزد برای تصویربرداری را سینمایی بودن این شهر دانست.


رقیه توکلی کارگردان فیلم‌اولی که قصد دارد با اولین ساخته خود («مادری») در جشنواره فیلم فجر شرکت کند درمورد ساخت اولین فیلم سینمایی خود گفت: «نسخه نهایی «مادری» امروز آماده شد. پیش از فیلم سینمایی «مادری» تجربه ساخت سی فیلم و کوتاه و مستند را داشتم و غیر از مستندهایی که برای تلویزیون ساختم، فیلم‌های کوتاه‌ام قصه‌گو بوده‌اند و پس از 11 سال فیلم‌سازی شرایط ساخت فیلم بلند سینمایی مهیا شد.»



توکلی درمورد انتخاب شهر یزد به عنوان لوکیشن اصلی «مادری» گفت: «من یزدی هستم و این شهر را به خوبی می‌شناسم و به آن علاقه‌مندم. احساس می‌کنم شهر یزد، شهری سینمایی‌ است و حیف می‌شد اگر از این فضا برای ساخت فیلمم استفاده نمی‌کردم.»


توکلی درمورد عوامل فیلم و استفاده از بازیگران بومی هم گفت: «در فیلم «مادری» از عوامل بومی هم استفاده کرده‌ام اما مریم بوبانی، هانیه توسلی، هومن سیدی و نازنین بیاتی بازیگرانی هستند که غیربومی هستند و توی قصه «مادری»، به عنوان مهاجر به یزد آمده‌اند و در این شهر ساکن شده‌اند.»


این کارگردان در ادامه به سینماگران زن و فعالیت‌شان در سینمای کشورمان اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه در این سال‌ها، آثار زیادی توسط کارگردان‌های زن ساخته شده که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی باعث افتخار است. فیلمسازهایی چون مرجان اشرفی‌زاده، نرگس آبیار، آیدا پناهنده و...»



کارگردان «مادری» که معتقد است امسال فیلمش برای حضور در جشنواره شانس زیادی خواهد داشت؛ در مورد حذف شدن بخش کارگردان‌های فیلم‌اولی و رقابت تمام فیلم‌ها کنار یکدیگر هم گفت: «راستش این اتفاق برای من هم جالب است. هر سال فیلم‌های کارگردان‌های فیلم‌اولی در بخشی مجزا مورد بررسی قرار می‌گرفت اما امسال که فیلم اولم را ساختم این بخش حذف و تمام آثار کنار یکدیگر قرار می‌گیرد. البته این اتفاق باعث دیده شدن زحمت‌های عوامل پشت دوربینِ فیلم‌های‌ اول خواهد شد چراکه پیش از این، عوامل فیلم‌های اول در بخش رقابتی قرار نمی‌گرفتند که باعث بی‌انگیزگی‌شان می‌شد.»



رقیه توکلی در انتها به «مادری» اشاره کرد و گفت: « فیلم «مادری» پر از حس‌های زنانه است. دوست داشتم فیلمی بسازم که احساسات مخاطب را درگیر کند. احساس می‌کنم تا به این‌جا کمی موفق بوده‌ام اما باید منتظر بمانم و فیلم را کنار مردم ببینم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته