دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه شورای سیاستگذاری همایش مدیریت رسانه مطرح شد:

فرهنگسرای رسانه به جایگاهی اختصاصی برای مدیریت رسانه تبدیل شود

سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در جلسه شورای سیاستگذاری سومین همایش مدیریت رسانه، گفت: آمادگی داریم، پذیرا و خدمت رسان، پاتوق های علمی، فرهنگی و اجرایی مدیریت رسانه به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی باشیم و در طول سال این گونه برنامه ها را تداوم بخشیم.
کد خبر : 130201

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، جلسه شورای سیاستگذاری سومین همایش بین المللی مدیریت رسانه با حضور باقر ساروخانی، سیدحسین ابطحی، محمود اسعدی؛ رییس همایش، محمد حسین صوفی دبیرشورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، بهزاد تیمورپور مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، حمیدرضا حسینی دانا دبیرعلمی همایش و صدیقه ببران عضو شورا، شامگاه گذشته، 8 آبان در فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی برگزار شد.


اسعدی در این جلسه از حضور چهره های شاخص و مدیران ارشد رسانه ای 5 کشور در سومین همایش بین المللی مدیریت رسانه خبرداد و افزود: در این همایش بین المللی، مهمانانی از کشورهای، ایتالیا، هند، تونس، روسیه و آذربایجان به طور قطعی حضور دارند و از دیگر کشورها نیز مدیران رسانه ای، دعوت شدند.


دبیرعلمی همایش بین المللی مدیریت رسانه، یکی از مشکلات امروز مطبوعات را عدم آگاهی کامل از حقوق رسانه، قانون مطبوعات و خطوط قرمز ترسیم شده در این حوزه دانست و گفت: با توجه به همین مساله، برگزاری کارگاهی با موضوع حقوق و رسانه، ضروری به نظر می رسد.


وی با اشاره اهمیت رشته مدیریت رسانه و اشرافیت آن بر رشته مدیریت ارتباطات، تصریح کرد: فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی می توانند جایگاه خوب و اختصاصی برای توسعه و گسترش فعالیت ها در این رشته علمی جدید باشد.


اسعدی اظهارداشت: اگر امروز صحبت از جنگ رسانه ای می شود، باید ببینیم دراین رقابت ما چه کردیم و سرداران و پیش روهای ما در حوزه رسانه چه کسانی و کجا هستند. رسانه های داخلی ما هر روز مخاطب خود را از دست می دهند و رسانه های خارجی این مخاطبان را جذب می کنند. این روند نشان می دهد، دغدغه کافی در رقابت رسانه ای وجود ندارد و این موضوع جدی گرفته نمی شود.


بهزاد تیمورپور نیز در جلسه شورای سیاستگذاری سومین همایش بین المللی مدیریت رسانه، تصریح کرد: میزبانی از این همایش بین المللی برای این فرهنگسرا افتخار است و آمادگی داریم، پذیرا و خدمت رسان، دیگر پاتوق های علمی، فرهنگی واجرایی مدیریت رسانه به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی باشیم و در طول سال این گونه برنامه ها را تداوم بخشیم.


مدیر آفرینش و اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: آمادگی برای تشکیل انجمن های مدیریت رسانه در 32 فرهنگسرای سازمان وجود دارد تا شهروندان نیز بتوانند از این خدمات رسانه ای استفاده کنند.


سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: بسط و گسترش فعالیت‌های رسانه ای و تبدیل این فرهنگسرا به پاتوقی برای اهالی رسانه از سیاست های مدیریت رسانه ای در شهرداری تهران و سازمان فرهنگی و هنری است.


سیدحسین ابطحی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت بهره گیری از مدیریت دانش در فعالیت های گوناگون، گفت: مدیریت دانش رسانه ای، ایجاد، توسعه و بهره برداری از دانش رسانه ای است.


وی با بیان این که کاربردی کردن اطلاعات دانش می شود، افزود: مخاطب مداری، بازگشت فزاینده سرمایه و خلاقیت و نوآوری از موضوعات مطرح در حوزه مدیریت رسانه است.


باقرساروخانی، استاد دانشگاه و عضو شورای سیاستگذاری همایش نیز در این جلسه اظهارداشت: در حوزه رسانه موضوعات قابل بحث زیادی همچون، حقوق و رسانه، دانش و رسانه، اقتصاد و رسانه، اخلاق رسانه ای، اعتیاد رسانه ای، رقابت پذیری و مخاطب‎شناسی در مدیریت رسانه وجود دارد که می توان در این همایش به بحث و گفتگو درباره آن پرداخت.


وی ادامه داد: سواد رسانه نیز یکی دیگر از موضوع های مهم درحال حاضر است که می توانیم با ترویج آن، بلوغ اجتماعی در جامعه به وجود آوریم.


این استاد دانشگاه تاکید کرد: رسانه ها باید امین انتقال اطلاعات به جامعه شان باشند.


محمد حسین صوفی نیز در این جلسه گفت: در عدم جمع آوری، انتقال و انتشار و تجربه های رسانه ای و علمی کردن آن، هم نهادهای علمی و هم نهادهای اجرایی مقصر هستند و در این زمینه کوتاهی کرده اند.


دبیرشورای نظارت بر سازمان صدا و سیما یادآورشد: در طول این 40 سال گذشته، هزاران مدیر در رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری داشته ایم اما به نظر می رسد در این مدیریت ها به غیر از تجربیات فردی، روندی سیستمی نداشته ایم.


وی گفت: بخشی از آفت مدیریت رسانه، همین عدم مدیریت علمی آن است و همچنان رسانه ها را تجربی به پیش می بریم.


صوفی تصریح کرد: هرم قدرت در رسانه‎های برعکس است و هرچه از راس آن به قاعده آن حرکت می کنیم و به آنتن نزدیک می شویم، قدرت بیشتری در اختیار افراد است.


سومین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه، ۱۵ آبان‌ در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته