دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1394 - 00:00
هفته بیست و ششم لیگ برتر در یک نگاه

ملاقات برانکو و فرکی بعد از 9 سال در ورزشگاه آزادی

هفته بیست و ششم لیگ برتر، طی امروز و فردا با برگزاری هشت دیدار برگزار می شود. این هفته یکی از حساس ترین هفته های لیگ خواهد بود، هفته ای که شاید در پایان آن تا حدودی چهره دو تیم سقوط کننده مشخص شود.
کد خبر : 13019

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال امروز در حالی آغاز می شود که سه تیم اول جدول رده بندی لیگ برتر مقابل حریفان خود به میدان می روند. پیروزی در این بازی برای صدرنشین های جدول از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که باعث تثبیت موقعیت آنها در صدر می شود و با اطمینان بیشتری خود را برای بازی های پایانی لیگ آماده می کنند. البته در صورت پیروزی هر سه تیم رقابت در صدر جدول فشرده تر می شود.


پرسپولیس - سپاهان
در 27 بازی گذشته این دوتیم در لیگ برتر، 63 گل رد و بدل شده است، سپاهان 35 بار دروازه پرسپولیس را باز کرده است و در آن سو سرخپوشان نیز 28 بار دروازه حریف اصفهانی خود را باز کرده است. جدا از این آمار کلی وضعیت دو تیم در جدول لیگ غیر قابل مقایسه است. شاگردان فرکی که با برد برابر تراکتور سازی روحیه دو چندانی گرفته اند در صورت پیروزی 47 امتیازی خواهند شد و شانس خود را برای به دست آوردن قهرمانی بیشتر خواهند کرد. تنها غایب سپاهانی ها خلعتبری است که مورد غضب کادر فنی زرد پوشان قرار گرفته است. اما این دیدار برای سرخ پوشان از این حیث می تواند حائز اهمیت باشد که هواداران می توانند حضور سرمربی جدید خود را حس کنند. پیروزی در این بازی قطعا اتفاق خاصی را برای پرسپولیس به همراه نخواهد داشت ، اما می تواند طلسم بد شانسی های این تیم را بشکند. پرسپولیس اگر بتواند سپاهان را با نتیجه ای پر گل شکست دهد و از سوی صبا برابر پیکان به شکست تن دهد با یک پله صعود به رده هشتم جدول قرار گیرد. پرسپولیسی ها با داشتن 29 امتیاز مدتها است که در رده نهم جدول جا خوش کرده اند.این بازی همچنین مصاف برانکو ایوانکوویچ و حسین فرکی سرمربی و مربی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۰۶، نیز مصاف می شود.


ذوب آهن اصفهان - نفت تهران


ذوب آهن در هفته 25 با وجودبه اینکه نمایش بهتری نسبت به تیم استقلال داشت با کسب 1 امتیاز به اصفهان برگشت. شاگردان یحیی گل محمدی که با 39 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند بسیار امیدوارند که با شکست نفت تهران خیز بلندی برای کسب سهمیه آسیایی بردارند. این دیدار برای سرمربی ذوب آهن بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که گل محمدی مقابل تیمی قرار می‌گیرد که فصل گذشته هدایت آن را به عهده داشته است. پس این دیدار می تواند برای او تا حدودی حیثیتی باشد. پیروزی در بازی می تواند ذوب را به جمع 3 تیم برتر جدول نزدیک کند. اما تیم نفت تهران با وجود شکست برابر فولاد خوزستان هنوز هم صدرنشین لیگ است. شاگردان علی منصوریان که با 48 امتیاز صدرنشینی خود را در هفته 26 حفظ کرده اند باید دست پر از فولاد شهر برگردند. شکست در این بازی می تواند نفتی ها را از قهرمانی دور کند.حساسیت این بازی قطعا با توجه به شکست هفته گذشته نفت برابر فولاد،بیش از حد تصور است.


تراکتورسازی - سایپا


شاگردان تونی الیویرا در تراکتور سازی با وجود برتری که در نیمه نخست برابر سپاهان داشتند نتوانستند به پیروزیهای تداوم دار خود در لیگ برتر ادامه دهند و بازی به به حریف زرد پوش خود واگذار کردند. شکست برابر سپاهان باعث شد تا نوار پیروزی های آنها پاره شود.تراکتورسازان که در رده دوم جدول قرار دارند با اختلاف 1 امتیاز سایه به سایه تیم نفت تهران را تعقیب می کند. تراکتورسازی در این دیدار خانگی نیاز شدیدی به 3 امتیاز بازی هفته 26 دارد.آنها به خوبی می دانند از دست دادن امتیاز در مقابل سایپا نه تنها آنها را از رسیدن به قهرمانی دور می کند بلکه امکان این وجود دارد که نتوانند کسب سهمیهء آسیایی کنند.


اما شاگردان جلالی که حرکت سینوسی را از ابتدای فصل داشته اند با پیروزی برابر صبای قم با روحیه بالایی مقابل مردان تونی الیویرا قرار می گیرد.


سایپایی ها که موفق شدند در هفته 25 صبای قم را با نتایج 3 بر 0 شکست دهند با کسب 37 امتیاز در رتبه هفتم جدول قرار دارند.سر مربی سایپا که سابقه خوبی برابر تیم های با قدرتمند لیگ دارد امیدوار است که بتواند با کسب بهترین نتیجه تبریز را ترک کند.


فولاد خوزستان - نفت مسجد سلیمان


بدون شک یکی از بهترین مربیان لیگ برتر اسکوچیچ است. مرد کرواتی که با توجه به مشکلات عدیده ای که برای فولاد از ابتدای فصل رقم خورد پا پس نگذاشت و با فوتبالی تهاجمی تیمش را در کورس قهرمانی نگه داشته است. برد 1 بر 0 برابر نفت تهران آنها را 44 امتیازی کرد تا در رده چهارم جدول قرار بگیرند. هرچند که فولادی ها برای کسب سهمیه جام باشگاه های آسیا و حتی قهرمانی لیگ شانس زیادی دارند. شاگردان اسکوچیج در بازی با نفت کار سختی در پیش ندارند.فولادی ها به جز بازی نفت مسجد سلیمان در هفته های باقی مانده دیدارهای سختی را پیش رو خواهند داشت. اما نفت مسجد سلیمان تیمی که به قول مربیش هیچ گونه آمادگی برای حضور در لیگ برتر را نداشته بعد از تساوی خانگی برابر راه آهن امیدی به بقادر لیگ ندارند. نفتی ها که از ابتدای فصل با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده اند برابر فولاد به فکر شکست آبرومندانه خواهند بود.شاگردان مکوندی که مدتهاست در رده 15 جدول جاخوش کرده اند با 21 امتیاز همچنان به انتهای جدول چسبیده اند.


راه آهن - استقلال خوزستان


با وجود اینکه انتظار می رفت حضور فرهاد کاظمی بتواند گره گشای راه آهنیها باشد اما این اتفاق رخ نداد تا این تیم همچنان قعرنشین لیگ برتر باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که راه آهن به دلیل عدم حضور بازیکنان شاخص توانایی لازم را برای شکست دادن حریفان ندارد.هرچند که کاظمی تلاش زیادی در این مدت انجام داده تا بتواند راه آهن را از سقوط به لیگ آزادگان نجات دهد اما این تیم نشان داده که توانایی پیروزی بر حریفان را ندارد.راه آهن با کسب 21 امتیاز رده شانزدهم جدول را از آن خود کرده است.


اما استقلال خوزستان که حال و روزش بهتر از راه آهن نیست با کسب 1 امتیاز از دیدار خانگی برابر پرسپولیس همچنان در رده 13 جدول قرار دارد. شاگردان ویسی به خوبی می داند کسب امتیاز برابر شاگردان کاظمی می تواند تضمین کننده بقای آنها در لیگ برتر باشد.درست است که آنها با کسب 24 امتیاز وضعیت بهتری نسبت به حریف خود دارند اما شکست در این بازی می تواند برای آنها درد سر ساز باشد.


ملوان بندرانزلی - استقلال تهران


با وجود اینکه فیروز کریمی نتایج خوبی را در هفته های گذشته بدست آورده بود اما با شکست سنگین برابر تیم گسترش فولاد دوباره خطر را بیخ گوش خود حس می کند. ملوان که به شدت به 3 امتیاز دیدار خانگی مقابل استقلال نیاز دارد در صورت عدم نتیجه گیری وارد بحران خواهد شد. کریمی به خوبی میداند که کسب امتیاز در انزلی به مراتب راحتتر از زمین حریف است،به همین دلیل نمی تواند از 3 امتیاز این بازی چشم پوشی کند.ملوان که با 25 امتیاز در رده دوازدهم جدول قراردارد با به دست آوردن 3 امتیاز شیرین می تواند خود را از تیم های پایینی جدول سوا کند.اما شاگردان امیرقلعه نویی در 12 هفته گذشته نشان داده اند که نمی تواند پیروز میدان باشد. این نکته مهمی است که کادر فنی استقلال به آن اذعان دارد استقلالی ها که مقابل ذوب آهن با یک گل پیش افتاده بودند با اشتباه بازیکنان خودی کار را به تساوی کشاندند تا فاصله بیشتری با صدر جدول بگیرند. با فشاری که این روزها هواداران استقلال به تیم وارد کرده اند آبی های پایتخت برای اینکه کسب سهمیه آسیایی را از دست ندهند محکوم به پیروزی هستند. از دست دادن امتیاز در این بازی شاگردان قلعه نو عی را حتی از کسب سهمیه آسیا هم دور خواهد کرد. آنها با 42 امتیاز در تعقیب فولادی هستند که هفته گذشته رده سوم جدول را از آنها گرفت.


پدیده مشهد - گسترش فولاد تبریز


برخلاف بازی هایی که ابتدا فصل از تیم پدیده می دیدیم و پیروزی هایی که پیاپی به دست می آوردند اما در نیم فصل دوم شاگردان مرزبان عملکرد قابل قبولی نداشتند. آنها که با 27 امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند در هفته 25 با نتیجه بدون گل برابر پیکان تیم قعر نشین جدول متوقف شدند تا همچنان ناکامی خود را حفظ کنند.


نماینده خراسان این روزها حال و روز خوشی ندارد. مصدومیت ها و بخصوص مسائل مالی پدیده را وارد حاشیه ای کرده است که باعث عدم نتیجه گیری این تیم در هفته های گذشته شده است. در آن سو تیم گسترش فولاد قرار دارد. تیمی که توانست با شکست ملوان تا حدودی از انتهای جدول فرار کند.گسترشی ها که با 26 امتیاز در رده 11 جدول قرار دارند چشم به حداقل امتیاز در زمین حریف دوخته اند. فراز کمالوند معتقد است در صورتی که تیمش بتواند با حداقل امتیاز مشهد را ترک کند خیالش از بابت بقا در لیگ برتر آسوده خواهد بود.


صبای قم - پیکان


شاگردان مهدی تارتار که با مسائل مالی و مدیریتی تا حدودی خو گرفته اند شکست سنگینی را در هفته 25 برابر سایپا متحمل شده اند. آنها که با 32 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارند خیالشان از بابت سقوط به دسته پایین تر راحت است. اما برای حفظ آبرو به میدان می آیند تا برابر تیم پیکانی قرار بگیرند که به شدت نیاز به هر 3 امتیاز بازی دارد.


از سویی دیگر پیکان که از نیم فصل دوم صمد مرفاویی را به خدمت گرفت نه تنها شرایطش بهتر نشد بلکه این روزها در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. پیکان که تجربه سقوط به لیگ یک را دارد به خوبی شرایط را درک می کند. شاگردان مرفاوی با کسب 24 امتیاز در رده 14 جدول قرار دارد و پیروزی برابر صبا می تواند آنها را از خطر سقوط نجات دهد.


انتهای پیام/

برچسب ها: برانکو فرکی ورزش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته