دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 15:29

رئیس واحد سمنان بر نقش کلیدی دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال تاکید کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با تاکید بر نقش کلیدی مراکز آموزش عالی در تحقق شعار امسال گفت: دانشگاه ها می‌توانند به عنوان حلقه واسط میان مردم و دولت نقش‌آفرین باشند.
کد خبر : 13007

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر شاهرخ رنجبر بهادری در جلسه هیات رئیسه این واحد دانشگاهی گفت: یکی از وظایف مهم دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تبیین شعار سال و گفتمان‌سازی برای تحقق منویات رهبری در خصوص هم‌دلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان افزود: با گسترش اتحاد و هم دلی در دانشگاه‌ها باید بتوانیم مصادیق عملی هم‌دلی و هم‌زبانی را به نمایش گذاریم و همواره این مهم را مدنظر داشته باشیم که در سایه هم‌دلی و هم‌زبانی می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات و موانع چیره شویم.


وی افزود: دانشگاه ها باید از طریق تولید فکر و ارائه راهکار های اجرایی در این مسیر گام بردارند و باید تمام توان خود را برای تبیین ارزش‌های اسلامی، سبک زندگی اسلامی و نهادینه‌کردن مباحث هم‌دلی و هم‌زبانی در جامعه به کار گیری کنند.









رنجبر بهادری: همدلی و هم زبانی به معنای تصدیق و تایید بی‌چون و چرا نیست بلکه نقد منصفانه و ارائه راهکار و پیشنهاد‌های سازنده می تواند مصداقی بر این شعار باشد



رنجبر بهادری افزود: همدلی و هم زبانی به معنای تصدیق و تایید بی چون و چرا نیست بلکه نقد منصفانه و ارائه راهکار و پیشنهادهای سازنده می‌تواند مصداقی بر این شعار باشد. پرهیز از ترویج شایعه و تفسیرهای دلسرد‌کننده، برگزاری جلسات اتاق فکر و آزاد‌اندیشی و بحث‌های کارشناسی در محیط های دانشجویی و برخورداری از نقطه نظرات آکادمیک برای حل مشکلات می تواند جزیی از برنامه های دانشگاه ها در این سال باشد .


دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان توجه به رشد علمی و اقتصادی کشور بر پایه توانمندی دانشگاه ها را نمونه ای از هم دلی دولت و ملت دانست و افزود: برای رسیدن به رشد و تولید ناخالص داخلی بالا و همچنین ایجاد اشتغال نیاز به همزبانی و همدلی بین دولت و ملت وجود دارد. در نتیجه دولت، باید ملت را باور کند و توانمندی ها و استعدادهای ملت را برای تحول اقتصادی و نداشتن نگاه به بیرون و مذاکرات برای بحث های اقتصادی در نظر بگیرند.


وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید بتوانند بستر مناسب برای ورود هر چه بیشتر نخبگان علمی را در صنعت فراهم نمایند تا از طریق تولید علم و تاسیس و گسترش شرکت های دانش بنیان ضمن افزایش اشتغالزایی نقش موثر در افزایش تولید ناخالص داخلی ایفا کنند.


رنجبر بهادری ابراز امیدواری کرد در سال جاری با راه اندازی و تاسیس نخستین شرکت دانش بنیان استان سمنان در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان شاهد نقش موثر این واحد دانشگاهی در مسیر توسعه و آبادانی کشور باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب