دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کاهش 20 درصدی هزینه ساخت سخت‌افزار بانکی

هزینه ساخت سخت‌افزار بانکی در سال ۹۵ حدود ۵۰ درصد هزینه‌های بانک‌ها بود که امروز  به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
کد خبر : 130005

به گزارش گروه اقتصادی آنا، حسین رأسی مدیرعامل شرکت توسن در نشست سالیانه توسن که با حضور بانک ها و موسسات مالی برگزار شد، با بیان اینکه چشم‌انداز اصلی این شرکت بازتعریف و توسعه بستری منسجم و پایدار، پلتفرمی سبک وزن مبتنی بر معتبرترین و کارآمدترین استانداردها و معماری با حداکثر انعطاف پذیری و توسعه پذیری است، افزود: این پلتفرم باز که دسترسی پذیری از ویژگی های آن است این امکان را برای مشتریان فراهم خواهد ساخت که بتوانند اپلیکیشن ها و محصولات وسرویس های خود را بر اساس نیازشان با سرعت و عملکرد مستقل و صرفاً با منابع داخلی خود توسعه داده تا به نوآوری و ارزش آفرینی بپردازد و به سطح مطلوبی از سرویس دهی برسند.


وی تصریح کرد: ساخت چنین پلتفرمی ، از سوی توسن نیازمند تشکل و ساختار سازمانی مناسب با پیچیدگی این پلتفرم و تعریف و پیاده سازی مجموعه ابزار و روندهایی است که زیرساخت پایدار این پلتفرم را تشکیل خواهد داد.


بررسی فرصت های توسعه صنعت بانکداری و ملزومات تحقق آن، تبیین ره‌یافت‌های متنوع پیرامون افزایش توانمندی بانک ها در زمینه ی ارائه خدمات نوین بانکداری الکترونیک و ایجاد امکان بهره مندی از تجارب نوین جهانی در کنار مورد کاوی برخی از دستاوردهای بانک های داخلی پیرامون به کارگیری امکانات فناوری، عمده ی محورهای این نشست را تشکیل می دادند.


همچنین، دستاوردهای جدید گروه شرکت های توسن و برخی از شرکای تجاری این شرکت در حوزه ی مشاوره و راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در نمایشگاه جانبی این نشست، ارائه شد.


در ادامه الکساندر دمبیتز رئیس هیات مدیره شرکت سافجِن درباره موضوع گشودگی در مقابل گشودگی با اشاره به جذابیت های بازار ایران از لحاظ جمعیتی، تحصیلی و اقتصادی گفت: بازار پرداخت ایران بازاری جذاب است اما شرکت های ایرانی مجبورند برای جهانی شدن خود را منطبق با تغییرات جهانی کنند.


وی در بخشی از صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که هزینه سخت‌افزار در سال ۹۵ حدود ۵۰ درصد هزینه‌های بانک‌ها بود که امروز به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین هزینه سرویس در سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد بود که اکنون به ۵۰ درصد افزایش یافته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته