دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1395 - 09:34

اردوغان حشدالعشبی عراق را تهدید کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه دخالت در امور داخلی عراق تهدید کرد اگر نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) در شهر تلعفر دست به عملی غیر عادی بزنند پاسخ ترکیه متفاوت خواهد بود.
کد خبر : 129980

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان شنبه شب درمراسم سالگرد اعلام روز جمهوری در ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگاران از برنامه تقویت نیروهای ارتش کشورش در شهر سیلوبی در استان شرناق واقع در جنوب شرقی ترکیه خبر داد و گفت که اگر بسیج مردمی (حشد الشعبی) عراق در تلعفر دست به عمل غیر عادی بزند، به طور قطع پاسخ ما متفاوت خواهد بود.


وی افزود: «موضوع شهر تلعفر برای ما حساس است.»


روابط بغداد و آنکارا در ماه‌های اخیر به‌دلیل اصرار ترکیه بر باقی ماندن نیروهای آن کشور در منطقه بعشیقه در نزدیکی موصل شاهد تنش بوده است.


عراق از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است به تجاوز ترکیه به خاک و حاکمیت ارضی و نیز دخالت در امور داخلی عراق رسیدگی کند.


اظهارات مقام‌های ترکیه در حالی ادامه می‌یابد که نیروهای بسیج مردمی عراق همگام با سایر نیروهای آن کشور در عملیات آزادسازی موصل مشارکت دارند و تاکنون در مناطق جنوب غرب ده‌ها روستا و کیلومترها منطقه را از دست تروریست‌های داعش خارج کرده‌اند.


نیروهای داوطلب بسیج مردمی عراق روز گذشته (شنبه) از آغاز عملیات این گروه برای آزادسازی شهر تلعفر عراق در نزدیکی مرز سوریه در ادامه عملیات آزادسازی موصل خبر دادند.


شهر ترکمن نشین تلعفر پس از موصل پرجمعیت‌ترین شهر استان نینوا است که در سال 2014 به تصرف گروه تروریستی داعش درآمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته