دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1395 - 15:30

رئیس قوه قضاییه: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری همه کشورهاست

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه تجربه نشان داده بهترین راه مبارزه با تروریسم همکاری همه کشورهای منطقه است، گفت: ر روزهای اخیر شاهد مبارزه مستقیم برای حذف گروه‌های تروریستی در بخش‌هایی از کشور دوست و برادر هستیم.
کد خبر : 129874

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در میان بدرقه مسئولان عالی قضایی تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.


قرار است در این سفر حجت الاسلام امینی معاون آموزش، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، ذوالقدر معاون راهبردی، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه، ملک شاهی رییس کمیسیون قضایی مجلس و جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر رییس قوه قضاییه را همراهی می کنند.


این سفر به دعوت همتای عراقی آیت الله آملی لاریجانی انجام می‌شود.


رئیس قوه قضاییه پیش از ترک تهران در پاویون فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران برنامه‌های این سفر و همچنین اهداف آن را تشریح کرد.
وی عصر امروز پیش از ترک تهران به مقصد بغداد گفت: در روزهای اخیر شاهد مبارزه مستقیم برای حذف گروه‌های تروریستی در بخش‌هایی از کشور دوست و برادر هستیم.


وی افزود ما با کشور عراق اشتراکات فراوانی داریم که همین اشتراکات عاملی برای همکاری‌های بیشتر فی‌مابین دو کشور است.


آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در این سفر در کنار دیدار با مسئولان دستگاه قضایی کشور عراق با رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجلس آن کشور دیدار و گفتگو خواهیم داشت.


رئیس قوه قضاییه گفت: البته دیدارهایی هم با علمای عراق در شهر نجف ترتیب داده شده است.


وی با اشاره به این که سفر به دعوت رئیس دستگاه قضایی عراق انجام می‌شود، افزود: چهار تفاهم‌نامه همکاری داریم که یکی از آنها مواظبت قضایی، استرداد مجرمین، انتقال محکومین و یک تفاهم دیگری هم هست که قرار است در این سفر نهایی شود.


وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه زودتر شاهد برقراری آرامش در کشور همسایه باشیم، زیرا خواسته ما داشتن همسایه‌ای قوی و دارای امنیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته