دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1395 - 15:00

لاوروف: سوریه نیازمند طرحی مشابه طرح مارشال است

وزیر امور خارجه روسیه گفت سوریه نیازمند یک طرح مارشال مشابه توافقنامه غرب برای کمک به آلمان پس از جنگ جهانی دوم است.
کد خبر : 129844

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، خبرگزاری اینترفاکس گزارش کرد: «سرگئی لاوروف بعد از نشست با ولید معلم و محمد جواد ظریف، همتایان سوری و ایرانی خود بیانیه‌ای منتشر کرد.»


لاوروف در این بیانیه با تاکید بر نیاز سوریه به طرح مارشال اعلام کرد اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه سوریه به ضرر مردم این کشور است و بحران سوریه تنها با راهکار سیاسی حل و فصل می‌شود.


طرح مارشال که با نام جورج مارشال، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نامگذاری شده است، شامل برنامه‌های کمکی آمریکا به اروپای غربی بعد از جنگ جهانی دوم بود که در سال1947 و با هدف بازسازی اقتصاد اروپا ارائه شد.


لاوروف همچنین ادعاها درباره اینکه جنگنده‌های روسی مسئول حمله به مدرسه‌ای در استان ادلب هستند، تکذیب کرد؛ حمله‌ای که به‌گفته یونیسف جان 20 کودک و 6 معلم را گرفته است. همچنین لاوروف گفت که کشورش ظرف 10 روز گذشته حمله هوایی به حلب نداشته است.


ارتش روسیه پنج‌شنبه گذشته گزارش‌ها درباره این حمله هوایی را ساختگی دانست. مسکو به تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها که در آن میزهای دانش‌آموزان سالم در کنار یک دیواری قرار گرفته بودند، پرداخت و گفت: «در هر حمله‌ هوایی این میزها خرد و متلاشی می‌شدند چه برسد به چنین حمله‌ای که احتمالا خسارت‌های سنگین‌تری را باعث شده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته