دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

جزئیات پیروزی 26 بر صفر فوتسال بانوان دانشگاه آزاد مقابل تبریزی ‌ها؛ مظفر: قصد نداشتیم تیمی را گلباران کنیم/ به دنبال تداوم صدرنشینی هستیم

سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از ضعف‌‌های اصلی لیگ برتر فوتسال بانوان این است که تیم های حاضر در رقابت های لیگ برتر به هیچ عنوان به لیگ دسته یک سقوط نمی کنند و سال دیگر هم دوباره با هر شرایطی در لیگ حضور دارند.
کد خبر : 129709

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان، تیم دانشگاه آزاد مقابل بانوان تبریزی به میدان رفت اما اتفاق عجیب و خارق العاده این بازی به ثمر رساندن 26 گل توسط تیم دانشگاه آزاد بود. البته این اتفاق در شرایطی رقم خورد که این بازی نیمه کاره ماند و بانوان تبریزی از ادامه مسابقه صرف نظر کردند.


شهرزاد مظفر سرمربی تیم فوتسال بانوان دانشگاه آزاد در مورد این بازی گفت: «تیم بانوان تبریز از تیم‌های انتهای جدول است و شرایط مناسبی هم ندارد. این تیم از قبل هم تمایلی به حضور در لیگ برتر نداشت اما به اصرار فدراسیون مجبور شده بود در لیگ شرکت کند. زمانی که ما به تبریز رسیدیم به دلیل مصدومیت بازیکنان و در اختیار نداشتن آنها تمایلی برای بازی کردن نداشتند اما چون این موضوع را به فدراسیون اعلام نکرده بودند ما باید با آنها بازی می کردیم.»


وی افزود: «در این مسابقه ما حتی از ملی پوشان هم استفاده نکردیم و بازیکنان جوان را راهی میدان کردیم. زمانی که یک تیم شرایط مناسبی ندارد هیچ کدام از تیم‌ها لذتی از بازی نمی برند. تیمی که روبه‌روی ما بازی می کرد شرایط خوبی نداشت و ما همه تلاشمان را کردیم که مراعات آنها را کنیم اما متاسفانه تیم حریف وضعیت خوبی نداشت و ما حتی به دنبال این بودیم که گل نزنیم اما باز هم نمی شد. متاسفانه عدم نظارت بر روی تیم هایی که در لیگ برتر شرکت می کنند این مسائل را به وجود می آوردند.»


سرمربی تیم دانشگاه آزاد در ادامه عنوان کرد: «متاسفانه شرایط فعلی لیگ برتر فوتسال مناسب نیست. وقتی که تیم ها هیچ اسپانسری ندارند چرا باید در لیگ برتر حضور داشته باشند. در فدراسیون برای تیم هایی که در لیگ حضور پیدا می کنند مقرراتی وضع نمی شود و نتیجه آن هم این می شود که کیفیت لیگ به شدت افت می کند. در این چندسالی که ما در لیگ برتر شرکت می کنیم انصراف تیم ها در هفته های پنجم و ششم امری کاملا طبیعی است و فدراسیون هم نظارتی برای روی آن نمی کند. دود این عدم نظارت بر چشم اهالی فوتسال بانوان می رود چرا که لیگ ما به هیچ عنوان ضعیف نیست اما ورود تیم های ضعیف باعث افت لیگ می شود.»


مظفر با تاکید بر اینکه نتیجه این بازی و زدن 26 گل به بانوان تبریز آنها را آرزده خاطر کرد، گفت: «تیم ما از بازی مقابل تیم بانوان تبریز احساس خوبی نداشت. ما به هیچ عنوان قصد نداشتیم تیمی را کیسه گل کنیم و به آنها مدام گل بزنیم. اما چاره ای نداشتیم و باید بازی را ادامه می دادیم. این بازی نه تنها حس خوبی به بازیکنان ما نداد بلکه به طور حتم باعث آزرده خاطر شدن بانوان تبریزی هم شده است. در میانه های بازی وقتی یکی از بازیکنان آنها مصدوم شد و به بیرون از زمین رفت ما هم تصمیم گرفتیم یک بازیکن را از زمین بیرون بیاوریم و بازی با 4 بازیکن ادامه پیدا کرد در حالی که حق قانونی ما بود که با 5 بازیکن بازی کنیم اما وقتی شرایط یک تیم اینگونه است کاری نمی توانستیم انجام دهیم.»


سرمربی تیم فوتسال دانشگاه آزاد با انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال عنوان کرد: «متاسفانه هیچ زمانی با کارشناسان لیگ فوتسال بانوان مشورتی نمی کنند و آن طور که خودشان صلاح بدانند تصمیم می گیرند. سال گذشته یکی از قوانین لیگ فوتسال این بود که هر تیم 5 بازیکن ملی پوش بیشتر نداشته باشد. حالا سوال اصلی اینجاست وقتی این قانون را گذاشتند آیا تغییری در لیگ به وجود آمد و ما لیگ پویاتری را شاهد بودیم؟! این قانون تنها باعث شد که ملی پوشان ضعیف تر شوند چرا که بازیکنی که یک تیم تربیت کرده باید در اختیار یکدیگر قرار می دادند. در حالی که به جای این قانون می توانستند لیگ جوانان یا امید را برگزار کنند و برخی تیم ها را مجبور به تیم داری کنند. فوتسال بانوان تنها در لیگ برتر خلاصه نشده است و باید فدراسیون قوانین سفت و سخت تری برای آن وضع کند.»


وی در ادامه تاکید کرد: «یکی از ضعف‌‌های اصلی فدراسیون این است که تیم هایی که در لیگ برتر حضور دارند به هیچ عنوان به لیگ دسته یک سقوط نمی کنند بنابراین هر وضعیت و شرایطی که داشته باشند سال دیگر هم در لیگ برتر حضور دارند. این عدم نظارت و تصمیم گیری های غیرکارشناسانه آینده فوتسال را به خطر می اندازد. در حال حاضر ما نه بودجه ای مناسب داریم و نه سالن های خوبی در اختیار داریم، از طرفی تیم ها هم به تعهداتی که به بازیکنان می دهند عمل نمی کنند همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا فوتسال ضعیف تر از قبل شود.»


سرمربی تیم فوتسال بانوان دانشگاه آزاد در مورد بازی بعدی تمیش گفت: «ما دو هفته آینده دو بازی سخت پیش رو داریم. با تیم صنعت نفت آبادان در تهران بازی خواهیم داشت و بعد از آن هم با تیم ملی حفاری اهواز بازی خواهیم داشت. این دو بازی برای ما بسیار تعیین کننده است. البته ما تمرینات بسیار خوبی هم داشتیم و برای هفته آینده هم تمرینات خاصی پیش رو خواهیم داشت. خوشبختانه بازیکن مصدوم هم در تیم ما حضور ندارد و برای ادامه صدرنشینی تلاش می کنیم.»


گفت‌وگو از فرزانه شریفی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته