دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1395 - 10:51

بازدید عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از رصدخانه تفت

فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز ایرانی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به اتفاق همراهان از رصدخانه تفت واقع در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر بازدید کرد.
کد خبر : 129679

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو آکادمی علوم جهان اسلام با ابراز خرسندی و رضایت از این مجموعه نفیس اظهار کرد: «علم نجوم از قدیمی‌ترین علوم در ایران است و ایرانیان در طول تاریخ علاقه خاصی به این علم داشته‌اند و بدون تردید احداث و تجهیز چنین مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی تفت موجب توسعه و گسترش این علم در استان و حتی کشور خواهد شد.»


وی از مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تفت خواستار برنامه‌ریزی برای گسترش این علم در جامعه و علاقه‌مندان به نجوم و کیهان‌شناسی شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت نیز به صورت اجمال گزارشی از اهداف، مراحل ساخت و تجهیزات مجموعه رصدخانه را ارائه کرد.



دکتر محدرضا جواهری اظهار کرد: «استقبال علاقه‌مندان به علم نجوم در این استان و بویژه در شهر تفت که با دارابودن موقعیت خاص جغرافیایی و جاذبه‌های توریستی و گردشگری همراه بود ما را مصمم کرد تا با ترکیب و تلفیق علم و طبیعت مجموعه‌ای کامل و پیشرفته را در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار دهیم.»


جواهری تصریح کرد: «سازه طراحی شده این مرکز، اجزای مکانیکی. کنترلی، افلاک نما با بزرگ‌ترین تلسکوپ موجود کشور به همراه سالن پخش فیلم و کتابخانه تخصصی با ۳۰۰۰ جلد کتاب و نشریه در زمینه نجوم موجب شد که این مجموعه بی‌نظیر در کشور مورد توجه و استقبال گسترده دوستداران این علم از سراسر کشور قرار گیرد.»



وی رصدخانه تفت را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت دانست که با امکانات و تجهیزات و کادر مجرب پذیرای بازدید علاقه‌مندان به این علم خواهد بود.


گلشنی در بخش دیگری از بازدید خود از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت نیز دیدن کرد.


دکتر معصومه طباطبایی دبیر هیات امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد و محمدحسین جعفری رئیس دبیرخانه هیات امنای استان یزد، گلشنی را در این دیدار همراهی می‌کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته