دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1395 - 10:33
در گفت‌وگو با آنا؛

مصطفی هاشمی‌طبا: سلطانی‌فر وزیر شد فدراسیون‌ها را مستقل کند/ توانمندی دادگان بر همگان مسجل است

رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی وقت گفت: مشکلاتی که ورزش ایران دارد به سادگی حل نمی‌شود و نباید انتظار داشت که با آمدن سلطانی‌فر دیگر ورزش ایران روی ناکامی را نمی‌بیند.
کد خبر : 129670

سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره حضور مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش در صورت موافقت مجلس گفت: «نظرم روی سلطانی‌فر مثبت است. او فردی جدی و پیگیر در کارهایش است و در کار مدیریت وزارت ورزش توفیق لازم را پیدا می‌کند. سلطانی‌فر با من قبلا کار کرده و این توانایی را دارد که بتواند دوران موفقی را در وزارت ورزش را سپری کند.»


او درباره اینکه سلطانی‌فر می‌تواند مشکلات ورزش ایران را حل کند یا نه، بیان داشت: «مشکلاتی که ورزش ایران دارد به سادگی حل نمی‌شود و نباید انتظار داشت که با آمدن سلطانی‌فر دیگر ورزش ایران روی ناکامی را نمی‌بیند. برای حل ضعف‌هایی که در ورزش ایران وجود دارد باید اقداماتی صورت بگیرد و تا زمانی که این گام‌ها برداشته نشود نه سلطانی‌فر و نه هیچ وزیر ورزشی نمی‌تواند کاری کند که ورزش ایران بدون مشکل باشد.»


رییس اسبق کمیته ملی المپیک ادامه داد: «ما کمبودهایی داریم که باید رفع شود تا ورزش ایران بتواند سیر صعودی داشته باشد. اولین کمبود ما خلاء آموزش در ورزش است و در این زمینه باید وزارت آموزش و پرورش وارد شود. نه اینکه الان تلاشی از سوی این وزارتخانه صورت نمی‌گیرد ولی آنچنان فعالیتی را من حداقل نمی‌بینم. آموزش در ورزش پایه ما باید فعال‌تر شود تا نتیجه آن در آینده دیده شود. کمبود دوم ما در ورزش مسائل باشگاه‌ها است. امکان آن نیست که بخش خصوصی در امر باشگاه‌داری وارد شود چون نسبت به هزینه‌‌هایی که می‌شود درآمدی نیست. در بخش دولتی هم که بودجه آنچنانی نیست که بتوانیم باشگاهی داشته باشیم و هدف ما ورود بخش خصوصی به امر باشگاه‌داری است اما زمینه‌های آن را نداریم که بخش خصوصی بتواند در باشگاه‌داری به درآمد برسد.»


وی افزود: «مسئله سوم بحث مسائل مالی در ورزش ماست. مانع رشد اکثر رشته‌های ورزشی ما نبود پول است و ما به خصوص در هیات‌های استانی دچار ضعف هستیم. مشکلات مالی در شهرستان‌ها بیداد می‌کند و آنها نمی‌توانند ورزشکاران خود را به نحوی حمایت کنند که بتوانند به خوبی ورزش را توسعه کنند. ما با داشتن چنین مشکلاتی نمی‌توانیم از وزیر ورزش انتظار داشته باشیم که بتواند تمامی نقص‌ها را برطرف کنم. من فقط به وزیر ورزش آینده یک توصیه دارم و آن این است که او کاری کند که فدراسیون‌ها مستقل شوند و وزارت فقط بر فعالیت‌های آنها نظارت داشته باشد. فدراسیون‌ها استقلال پیدا کنند می‌توانند پیشرفت بیشتری کنند و این به سود ورزش است.»


هاشمی طبا درباه اینکه گفته می‌شود در صورتی که سلطانی‌فر به عنوان وزیر وارد ساختمان سفید رنگ خیابان سئول شود محمد دادگان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و معاون ورزشی دانشگاه آزاد آزاد اسلامی را به جای سجادی به عنوان معاون ورزش قهرمانی خود معرفی خواهد کرد نیز تصریح کرد: «آقای دادگان نیروی قوی و کارآمدی است. من نمی‌دانم که وزیر بعدی قصد دارد در کدام بخش‌های وزارت‌خانه تغییرات ایجاد کند اما این را می‌دانم که به طور حتم تغییراتی را خواهیم داشت. من توانمندی دادگان که فردی دانشگاهی است را رد نمی‌کنم و بر همگان مسجل است که او مدیریت قوی دارد.»


هاشمی‌طبا درباره دوران وزارت محمود گودرزی و اینکه او چه ضعف‌هایی داشت که ناچار به استعفا شد، اظهار داشت: «نمی‌خواهم راجع به مسائل گذشته حرفی بزنم. اگر قرار است دوران وزارت گودرزی مورد بررسی قرار بگیرد نباید یک طرفه به قاضی برویم و به او فرصت حرف زدن ندهیم. شرایط باید عادلانه باشد. ما نمی‌دانیم که دقیقا چه عواملی باعث شده تا گودرزی نتواند در بعضی بخش‌ها موفق باشد و به شخصه علاقه‌ای نداشته و ندارم یک جانبه حرف بزنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته