دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1395 - 09:40

حمایت نمایندگان پارلمان بریتانیا از تامین مالی «بی‌بی‌سی مانیتورینگ»

نمایندگان پارلمان بریتانیا اعلام کردند حکومت این کشور باید مجددا به تامین مالی شبکه بی‌بی‌سی با هدف رصد و مانیتورینگ رسانه‌های مختلف جهان اقدام کند.
کد خبر : 129649

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، کمیته امور خارجی مجلس عوام اعلام کرد بخش مانیتورینگ که اقدام به ترجمه و تحلیل اخبار بین‌المللی می‌کند، منبع مهم اطلاعاتی وزارت امور خارجه به‌شمار می‌رود.


بخش بی‌بی‌سی مانیتورینگ با 4 میلیون پوند کمبود بودجه مواجه است و این بدین معنا است که این بخش از شبکه بی‌بی‌سی باید برای ادامه فعالیت خود، تعداد کارمندانش را حدود 40 درصد در داخل و حدود 20 درصد در خارج از بریتانیا کاهش دهد.


وزارت امور خارجه بریتانیا ابراز اطمینان کرد که سیستم بودجه‌بندی کنونی این مجوز را به شبکه بی‌بی‌سی بدهد تا بتواند هزینه خود را از هر خانواده‌ای که یک تلویزیون در خانه‌اش دارد (و این شبکه را تماشا می‌کند) درآورد.


از آغاز جنگ دوم جهانی بی‌بی‌سی مانیتورینگ اقدام به رصد تحولات جهانی به وسیله مانیتورینگ شبکه‌های خبری جهان می‌کرد و در سال جاری بودجه این بخش 27 میلیون پوند بسته شد.


حکومت بریتانیا در سال 2013 مسئولیت تامین مالی این بخش را به تلویزیون بریتانیا واگذار کرد و این بدین معنی است که بی‌بی‌سی باید خود، هزینه‌های برنامه‌هایش را تامین کند ولی گزارش کمیته امور خارجی مجلس عوام نشان می‌دهد که باید در این تصمیم، تجدید نظر شود.


این کمیته می‌گوید: «وزارت امور خارجه باید چشم و گوش حکومت بریتانیا باشد و در این راستا، بی‌بی‌سی مانیتورینگ از منابع مهم اطلاعاتی به‌شمار می‌رود.»


از سوی دیگر شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد که معتقد است بی‌بی‌سی مانیتورینگ می‌تواند نیازهای حکومت بریتانیا را بعد از تغییراتی، رفع کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته