دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1395 - 09:16

ساخت 10 سکوی پارس جنوبی در یارد بوشهر

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، در بازدید از یارد صنعتی بوشهر، با بیان اینکه ساخت ۱۰ سکوی گازی پارس جنوبی در تعهدات شرکت صدرا قرار دارد، اظهار کرد: با بهره برداری از این سکوها روزانه ۵ میلیارد فوت مکعب به ظرفیت برداشت گاز از میدان مشترک افزوده خواهد شد.
کد خبر : 129642

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمد مشکین فام مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تمام تعهدات مالی کارفرما به شرکت صنعتی دریایی ایران(صدرا) در مورد تامین کالاها و تحهیزات مورد نیاز در این مقطع انجام شده و پیمانکار باید تمام تلاش خود را برای ساخت سکوهای گازی ۳ پروژه پارس جنوبی شامل فازهای ۱۳، ۱۷ و ۱۸ و ۲۲ تا ۲۴ به کار گیرد.


وی برداشت این میزان گاز را معادل روزانه ۲۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دانست و تصریح کرد: صدرا باید هرچه سریع‎تر تجهیزات و کالاهای باقی مانده در کارخانه های سازنده و یا در محل گمرکات را جهت تسریع در روند اجرای این سکوها به یارد بوشهر انتقال دهد، چرا که تاخیر هرچه بیشتر در این روند، معادل همین میزان ضرر و زیان به کشور وارد می کند.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه یارد صدرا یکی از بزرگترین یاردهای سازنده سکوهای گازی پارس جنوبی است، افزود: طی سال های گذشته، توقف پروژه به دلیل مشکلات حاد شرکت صدرا بوده که خوشبختانه در مقطع فعلی رفع شده است.


مشکین فام با اشاره به اینکه حجم گسترده ای از فعالیت های ساخت سکوها در این یارد متمرکز شده است، ادامه داد: انتظار می رود کالاهای مورد نیاز پروژه ها هر چه سریع تر تامین شده و تحرک بیشتری در جریان اجرای تعهدات مورد نظر صورت گیرد.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خطاب به پیمانکار سازنده سکوهای گازی فازهای ۱۳، ۱۷و۱۸ و ۲۲تا ۲۴ پارس جنوبی خاطرنشان کرد: پارس جنوبی پروژه ای ملی و مربوط به تمامی مردم ایران است؛ از این رو کارفرما و پیمانکار هردو موظفند در راستای جلوگیری از زیان دهی سرمایه های ملی هرچه بیشتر تلاش کنند.


او با بیان اینکه شرکت صدرا از عمده ترین پیمانکاران ایرانی است که تاکنون در چندین پروژه پارس جنوبی حضور داشته است، تاکید کرد: اجرای به موقع تعهدات پیمانکار در مرحله کنونی، آزمونی بزرگ برای این شرکت است تا با اتمام موفق آن، در آینده نیز در پیشخوان جبهه اقتصادی و صنعتی کشور حضوری فعالانه و مشارکتی سازنده ایفا کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمد مشکین فام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته