دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1395 - 17:06
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای رفسنجان،مرودشت، بهبهان، تربت حیدریه، مبارکه، اسکو، داراب، بیله‌سوار، سراب، لنگرود، سبزوار، ایلخچی و سما تهران

به همت حوزه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان، به مناسبت هفته تربیت بدنی، همایش کوهپیمایی با حضور دانشجویان خواهرو برادر در دو روز در این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 129622

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرپرست تیم کوهپیمایی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان هدف از برگزاری این همایش را آشنایی دانشجویان با اصول اولیه کوهپیمایی و کوهنوردی دانست و گفت: «به مناسبت هفته تربیت بدنی به همت حوزه تربیت بدنی دانشگاه اردوی ورزشی با شعار ورزش و سلامتی ترتیب داده شد.»


سرپرست این گروه دانشگاهی اضافه کرد: «از آنجا که ورزش کوهنوردی یکی از مهیج‌ترین ورزش‌هاست و خطراتی نیز در این مسیر کوهنوردان را تهدید می‌کند، تمامی تمهیدات لازم انجام گرفته بود تا روز موفقیت‌آمیزی را پشت سر بگذاریم.»


وی گفت: «برآنیم تا با بالا بردن توان جسمی، روح و روان افراد را نیز در مقابل مشکلات و دغدغه‌های موجود در جوامع شهری مقاوم‌سازی کنیم و این مهم جز با همت و استقبال جوانان از انجام فعالیت‌های ورزشی به خصوص ورزش‌های همگانی به منصه ظهور نمی‌رسد.»


این کوهپیمایی در دره راگه رفسنجان برگزار شد.


اولین جلسه شورای دبیران کانون‌های فرهنگی، ادبی، هنری و اجتماعی واحد مرودشت


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به تشریح اهداف کلی راه اندازی کانون‌ها پرداخت و گفت: «هدف اصلی تشکیل کانون‌ها، زمینه سازی برای رشد خلاقیتهای فرهنگی دانشجویان و سمت و سو دادن این فعالیت‌ها در راستای نیل به ارزشهای اسلامی و ایرانی است.»


دکتر حبیب اله ابراهیمی در مورد ضوابط کلی فعالیت کانون‌ها توضیحاتی ارائه کرد.


این جلسه با حضور دبیران کانون‌های تازه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در دفتر معاونت دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این دانشگاه ۹ کانون با عناوین، حقوق شهروندی، اشتغال و بازاریابی، مذهبی، فرهنگی و هنری، گردشگری و محیط زیست، ادبی، قرآن و عترت، هلال احمر و جرعه نور تشکیل و در شرف فعالیت است.


جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید واحد بهبهان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا ،با پایان یافتن زمان ثبت نام از داوطلبین تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در ترم مهرماه سال تحصیلی 96-95دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه توجیهی دانشجویان ترم اولی واحد بهبهان با نام همایش آفتاب مهر با حضور دانشجویان و اعضای هیات رئیسه در سالن آمفی تئاتر امام رضا(ع) واحد بهبهان برگزار شد.


در این جلسه معاونان دانشگاه با آگاهی بخشی به دانشجویان درباهر نکات مهم دانشگاه در حوزه‌های مختلف، موارد مهم بخشنامه های آموزشی،دانشجویی و پژوهشی را برای دانشجویان بیان کردند.


در این جلسه به دانشجویان یک بسته فرهنگی آموزشی شامل کتاب امر به معروف و یک جلد دفترچه راهنمای دستورالعمل‌های حوزه‌های مختلف واحد تقدیم شد.


بازدید هیات عالی بازرسی و ارزیابی منطقه 4 از واحد تربت حیدریه


هیات بازرسی و نظارت منطقه 4 با حضور از دکتر عبدالمجید حلمی ریاست محترم هیات عالی نظارت ، دکتر بهارآرا معاون هیات عالی نظارت، دکتر منشی زاده مدیر هیات عالی نظارت و گنجعلی شاهی بازرس استان خراسان رضوی و نماینده رئیس استان و امیری کارشناس هیات نظارت از واحد تربت حیدریه بازدید بعمل آوردند و درباره مسایل مختلف دانشگاه به بحث و بررسی پرداختند.


چاپ مقاله عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تربت حیدریه در ژورنال ISI اوکراین


مقاله عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تربت حیدریه در ژورنال ISI تربیت بدنی دانشجویان کشور اوکراین چاپ شد.


مقاله دکتر حسین سلطانی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تربت حیدریه با عنوان: «COMPARATIVE ANALYSIS OF COMPETITIVE STATE ANXIETY AMONG TEAM SPORT AND INDIVIDUAL SPORT ATHLETES IN IRAN»(Physical Education of Students) ISI در ژورنال در کشور اوکراین به چاپ رسید.


برنامه‌های محرم در واحد مبارکه
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه فعالیت‌های فرهنگی ماه محرم در این دانشگاه را تشریح کرد.


دکتر علیرضا حاجی کریمی با بیان اینکه رسالت مهم دانشگاه حفظ و انتقال ارزش‌های قیام مکتب عاشوراست، اظهار کرد: «این دانشگاه به منظور ارتقای فرهنگی دانشجویان در ماه محرم، برنامه‌های متنوع فرهنگی را برنامه ریزی و اجرا کرد.»


وی درباره اقدامات انجام شده گفت: «سخنرانی حجت‌الاسلام بیاتی درباره فلسفه عاشورا، پرده خوانی قیام امام حسین (ع) از سوی حجت‌الاسلام اسدی، برپایی مراسم زیارت عاشورا در دهه اول محرم هر روز صبح در نمازخانه و صرف صبحانه، سیاه پوش کردن فضاهای دانشگاه و برپایی ایستگاه صلواتی در محوطه دانشگاه با همکاری بسیج دانشجویی از جمله این برنامه بود.»


بازدید فرماندار از قسمت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو
در حاشیه جلسه هماهنگی احداث جاده شهرک صنعتی اسکو دکتر مرتضی محمدزاده، فرماندار شهرستان اسکو به همراه دکتر ناصر مسعودی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد از کتابخانه، آزمایشگاه‌ها و سایتهای کامپیوتری بازدید کرد.


در این بازدید فرماندار اسکو با پیگیری شرایط واحد و پیشرفت شرکتهای دانش بنیان از عزم جدی دولت برای حمایت همه جانبه از تولیدات علمی و بومی خبر داد.


کسب مقام ورزشی از سوی دختران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب
کسب مقام سومی مسابقات بدمینتون دختران دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به دانشجویان دانشگاه داراب تعلق گرفت.


تیم بدمینتون دختران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب که متشکل از زهرا محمدی جشنی زاری، حمیده اخلاق، زینب قهرمانی و فائزه محمدی جشنی زاری بود، توانست مقام سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.


این دوره ازمسابقات به میزبانی واحد مرودشت برگزار شد و تیم‌های شیراز و مرودشت به ترتیب مقام اول و دوم و تیمهای داراب وارسنجان مشترکا مقام سوم را کسب کردند.


نایب قهرمانی در مسابقات ورزش‌های همگانی استان اردبیل از سوی واحد بیله سوار مغان


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان در مسابقات ورزش‌های همگانی استان اردبیل موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد.


مسابقات ورزش‌های همگانی بین دانشگاهی استان اردبیل در رشته‌های دارت، فوتسال و طناب کشی در سالن‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد، استادان و کارمندان دانشگاه آزاد واحد بیله سوار مغان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی در این مسابقات شدند.


دکتر ایوب سرافراز رئیس واحد بیله سوار مغان هدف از شرکت در این مسابقات بالا بردن روحیه در بین استادان و کارمندان دانست و از شرکت کنندگان در این مسابقات تشکر کرد.


بازدید نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت‌های دانشگاه آزاد سراب


دکتر یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بازدید از روند فعالیت‌های دانشگاه در جلسه ترفیع اعضای هیات علمی واحد سراب شرکت کرد.


نماینده شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی با بازدید از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب در جمع مسئولان دانشگاه در جلسه ترفیع اعضای هیات علمی که در دفتر معاون آموزشی واحد سراب تشکیل شده بود شرکت کرد.


دکتر یوسف داودی از نزدیک در جریان ثبت نام دانشجویان و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی بالاخص فعالیت‌های اقتصادی واحد سراب قرار گرفته و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در اقدام و عمل به اقتصاد مقامتی خواستار گسترش و افزایش فعالیت‌های درآمد زای غیر شهریه‌ای و اقتصادی واحد شد.


کسب مقام سوم کشتی آزاد دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود در مسابقات انتخابی استان گیلان


رضا فلاح دوست مسئول تربیت بدنی واحد لنگرود بیان کرد: «در مسابقات انتخابی کشتی آزاد دانشگاه اسلامی استان گیلان تیم کشتی واحد لنگرود موفق به کسب مقام سوم تیمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان شد.»


دکتر امیر حسین فیروزان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود نیز با تشکر و قدردانی از زحمات همه مسئولان و مربیان و دانشجویان ورزشکار اظهار امیدواری کرد باحمایت بیشتر از ورزش و جوانان بستر لازم برای سلامت و شادابی جامعه را فراهم کنیم.



مقام سوم مسابقات چندجانبهٔ فوتسال سبزوار


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار از برگزاری مسابقات فوتسال چندجانبه در این دانشگاه خبر داد.


دکتر علی‌اکبر جنت‌آبادی گفت: «این رقابت‌ها به مدت چهار روز و با حضور تیم‌هایی از کارکنان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار، بانک ملی، بانک صادرات و کانون وکلای دادگستری این شهرستان برگزار شد.»


وی افزود: «در پایان این مسابقات که در محل سالن تربیت‌بدنی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار برگزار شد، تیم فوتسال کارکنان و اعضای هیات‌علمی واحد سبزوار موفق به کسب مقام سوم شد.»


حضور اعضای کمیسیون معاملات در دبیرستان پسرانه سما 2 دوره دوم تهران


دبیرستان پسرانه سما 2 دوره دوم میزبان اعضای کمیسیون معاملات سازمان سما بود.


این جلسه که با حضور ابریشمی نیا معاون اداری و مالی سازمان، مومنی خواه، حسن پور، اقلامی، معظمی، فتحی، شمس و آزادبر برگزار شد ،مسائل مربوط به مدارس و آموزشکده های سما تهران مورد بررسی قرار گرفت.


در این جلسه با توجه به درخواست مسئولان سما تهران درباره تعمیرات لازم برای ساختمان امیر آباد، بعد از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اخذ شد.


موضوع بررسی خرید دیگ‌های چگالشی آموزشکده جنت آباد و بررسی قیمت کارشناسی سرقفلی یکی از مغازه‌های واقع در بلوار فردوس از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.


مسئول روابط عمومی سما تهران گفت: «درباره قراردادهای بوفه و انتشارات نیز قرار شد تا پایان آبان سال جاری قرار دادهای سال پیش تمدید و مزایده جدید از سوی حوزه ستادی معاونت سما تهران برای آموزشکده ها برگزار شود.»


در پایان جلسه اعضای کمیسیون معاملات سازمان سما از بخش‌های مختلف این مدرسه بازدید کردند.


مقاله عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد ایلخچی در مجله شاخص انتشارات الزویر به چاپ رسید


مقاله دکتر عباس صباحی نمینی (عضو فعال باشگاه) در مجله شاخص رشته متالورژی International Journal of Refractory Metals and Hard Materials انتشارات الزویر (دارای نمایه ISI و ضریب تاثیر ۶ /۲) منتشر شد. این مقاله طبق شرایط مندرج در شیوه نامه ارزیابی مقالات علمی، جزو مقالات بر‌تر محسوب می‌شود.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت: «صباحی در این پژوهش، تولید کامپوزیت‌های سرامیکی بر پایهٔ TiB۲ – SiC حاوی مقادیر مختلف تقویت‌کننده‌‌ از جنس ویسکرهای SiC در دمای ۱۸۵۰ درجه سانتیگراد در مدت زمان ۲ ساعت تحت فشار ۲۰ مگاپاسکال به روش پرس گرم مورد مطالعه قرار داده است.»


علیرضا لطفی اظهار کرد: «مطابق یافته‌های این مقاله، نتایج حاصل از اندازه‌گیری‌ سختی نمونه‌ها نشان داد که سختی کامپوزیت‌های TiB۲ – SiC بالا‌تر از دیبوراید تیتانیم مونولیتیک است. علاوه‌براین نتایج بدست آمده از بررسی خواص فیزیکی نشاندهندهٔ افزایش چگالی نسبی نمونه‌ها در نتیجهٔ واکنش ویسکرهای کاربید سیلیسیم با ناخالصی‌های اکسیدی موجود بر روی ذرات پودر دیبوراید تیتانیم، احیا اکسیدهای سطحی و کاهش تخلخل‌های باقی‌مانده در ریزساختار است.»


صباحی تاکنون چندین مقاله شاخص در انتشارات معتبر علمی از جمله الزویر و اشپرینگر به چاپ رسانیده‌اند و موضوع تحقیقات وی در زمینه خصوصیات فیزیکی کامپوزیت‌ها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته