عرضه پوشاک برند در بازار جهانی/ رشد اقتصاد پوشاک با اتصال بازارهای جهانی
به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی علی ربیعی روز پنجشنبه در دومین نشست تخصصی توسعه صنعت پوشاک واتصال به زنجیره ارزش جهانی گفت: معتقدیم درصنعت پوشاک و در یک فرایند زمانی میتوان اشتغالزایی خوبی در این بخش ایجاد کرد. این درحالی است که کشور بنگلادش در بخش پوشاک ۲۰میلیون شغل و ترکیه حدود ۲ میلیون نفر شاغل در بخش پوشاک دارد. ما هم در یک چشم انداز قابل قبول می توانیم به اشتغالزایی خوبی در این بخش دست پیدا کنیم و با برنامهریزی میتوانیم دراین مسیرگام برداریم.
وزیرتعاون، کارو رفاه اجتماعی ادامه داد: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقای توان ملی خود و دیده شدن نمادها و نشانهای ملی کشورمان در سپهرعمومی، شناسایی مرحله به مرحله بخشهای مختلفی که دارای ظرفیت ایجاد اشتغال هستند را آغاز کردهایم.
ربیعی گفت: خوشبختانه مطالعات اولیه حدود سه سال با رفت و آمد کارشناسان بینالمللی به ایران منجر به شناسایی ومطالعه تجارب کشورهایی شبیه به خودمان شد.
وی اضافه کرد: درتحلیل کارشناسان بین المللی و داخلی به این نتیجه رسیدیم که در زمینه های پوشاک و کفش (ابتدا پوشاک و سپس کفش) میتوان درکوتاه مدت به نتایج مطلوب ایجاد اشتغال دست پیداکرد.
وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تمرکز بر صنایع پوشاک و کفش همزمان دارای اثر دوگانهای بر اقتصاد مقاومتی و اشتغال هستند و میتوان در زمانی کوتاه به پاسخهای مناسب دست پیدا کرد.
ربیعی به موفقیتهای کسب شده در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (آی سی تی) و زنبورعسل اشاره و این گونه موارد را ایجاد اشتغال خاص عنوان کرد.
این عضو کابینه دولت یازدهم تاکید کرد: برای حل موانع چند کار باید هم زمان باهم دنبال شود که ما هماهنگیهای درون دولتی خود را مداوم دنبال میکنیم. تولید کنندگان پوشاک خواستار افزایش سهم بازار خود هستند که این امر طبیعی است اما درکلان باید این نوع درخواستها درقالب اتحادیهها، کانونها و تشکلها رخ دهد. ما نیزدرعرصه عمل دربرخی از موارد با تقسیم کار به همافزایی روابط افقی صنعت پوشاک کمک میکنیم تا در کنار یکدیگر قرارگیرند.
ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود درجمع نمایندگان صنایع پوشاک و مقامات حاضر در جلسه تصریح کرد: برخی از مطالعات ما نشان داد مساله نام و نشان و برند واقعیتی است که نمیتوانیم آن را انکار کنیم. برند سازی نیز کار دشواری است البته ما برندهای خوب و خوش نامی داریم اما گرفتن سهم در بازارجهانی، افزایش سهم ایران در بازار منطقه هدف ماست، ما کمک کنیم تا شما در بازار منطقه حضور پیدا کنید وتا جایی که ممکن است دراین زمینهها تلاش و کارجمعی انجام میدهیم تا به نتایج مطلوب برسیم.
وی نسبت به تداوم همکاریها با بخش های مختلف صنعتی اظهار امیدواری کرد وگفت: حتی میتوان با اندیشیدن تدبیرهای درست در سال ۹۵ نیز شاهد آثار اولیهای در گسترش بخش صنعت پوشاک کشور، مصرف ملی و داخلی وکسب سهمی از برندهای جهانی باشیم.
انتهای پیام/