دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

خطیبی: اشتباهات داوری نگذاشت موفق شویم/ برابر پیکان مستحق شکست نبودیم

سرمربی ماشین‌سازی گفت: در بازی با پیکان، داور با اخراج حامد پاکدل عملا ما را خلع سلاح کرد و نگذاشت به بازی برگردیم.
کد خبر : 129539

رسول خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص شکست سنگین تیمش برابر پیکان آن هم در خانه گفت: «ما بازی را خیلی بهتر از حریف شروع کردیم و طبق برنامه بازی کردیم. خیلی زود مزد برتری خود را گرفتیم و یک بر صفر جلو افتادیم. بعد از آن هم بازی خوب و متعادلی را انجام دادیم تا اینکه بار دیگر اسیر اشتباهات داوری شدیم و در حالی که یک بر صفر جلو بودیم داور روی خطای مسلم بازیکن پیکان به او کارت قرمز نداد و اجازه داد حریف با 11 بازیکن به کار خود ادامه دهد.»


او تاکید کرد: «اگر داور تشخیص درستی می داد و پیکان را 10 نفره می‌کرد. شرایط به نفع ما تغییر می‌کرد و بر جریان بازی بیشتر سوار می‌شدیم اما داور نگذاشت بازی جریان درست خود را طی کند و با اخراج نکردن بازیکن پیکان اجازه داد تا این تیم در بازی باقی بماند. ما از داوری زیاد ضربه خوردیم و با توجه به جوان بودن تیم نمی‌توان انتظار داشت که بازیکنان با اشتباهات فاحش داور عصبی نشوند. آنها زحمت می‌کشند و دوست دارند با موفقیت در دیدارهای خود در جدول بالا بیایند ولی اشتباهات داوری مانع آن می‌شود که آنها در بازی‌های خود موفق شوند. در بازی با پیکان داور با اخراج حامد پاکدل عملا ما را خلع سلاح کرد و نگذاشت به بازی برگردیم.»


سرمربی ماشین‌سازی در واکنش به این موضوع که ناکامی‌های تیمش در چند بازی به خاطر اشتباهات داوری بوده است، تصریح کرد: «ما فیلم بازی‌هایی که داوران در آن با اشتباهات خود مانع موفقیت‌مان شده‌اند را نشان می‌دهم و ثابت می‌کنم که اگر این اشتباهات نبود ما الان 8 امتیاز بیشتر داشتیم و اصلا در انتهای جدول نبودیم. حرف من کاملا با استدلال است. ما تیم نوپایی در لیگ برتر هستیم و باید داوران در قضاوت‌های خود دقت بیشتری کنند تا همه تیم‌ها در شرایط عادلانه‌ای بازی کنند.»


او خاطرنشان کرد: «از کمیته و دپارتمان داوران می‌خواهم با انتخاب درستی داوران را در رقابت‌های لیگ قرار دهند. تیم‌ها زحمت زیادی کشند که در مسابقات بازی‌های خوبی انجام دهند ولی این اجازه به ما داده نشده است. ما می‌خواهیم در لیگ برتر بمانیم و اگر اسیر اشتباهات داوران نشویم توانایی آن را داریم که برابر حریفان امتیاز بگیریم.»


خطیبی با اشاره به اینکه در تعطیلات لیگ نقاط ضعف تیمش را پوشش می‌دهد، عنوان کرد: «من قبول دارم که در برخی بازی‌ها نتوانستم به خوبی تیمم را هدایت کنم و باعث شدم تا امتیازات با ارزش را از دست بدهیم. امیدوارم در تعطیلی‌های لیگ بازیکنان مصدوم به تیم برگردند تا ما در ادامه رقابت‌ها بتوانیم برابر حریفان امتیازات از دست رفته را جبران کنیم. بازیکنان ما توانایی این را دارند که برابر حریفان خود موفق شوند و البته باید کمی بیشتر متمرکز باشند و با اشتباهات احتمالی داوران از هدفی که داریم دور نشوند. این احتمال وجود دارد که در بازی‌های بعدی هم داوران سهوا سوتی بزنند که به ضرر ما می‌شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته