دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 فروردين 1394 - 14:57
فرماندار سروستان:

دانشگاه‌ها در زمینه اندیشه‌های شهید مطهری تحقیق و پژوهش کنند

فرماندار سروستان گفت: دانشگا‌ه‌ها باید با برقراری کرسی‌های آزاداندیشی در زمینه‌های پژوهشی و تحقیق در اندیشه‌های شهید مطهری ایفای نقش کنند.
کد خبر : 12953

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سلیمان کرمی در جلسه شورای آموزش و پروش سروستان که با حضور علی اصغر ایرج‌پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان و مهدی رجبی سروستانی مدیر روابط عمومی این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: نقش این واحد دانشگاهی در پرورش و بالابردن توان علمی جوانان کشور و همچنین رونق اقتصادی و فرهنگی شهرستان بر هیچ کس پوشیده نیست.


فرماندار سروستان به مدیران آموزش پرورش شهرستان توصیه کرد با تعامل و برگزاری جلسات مشترک با مدیران دانشگاه، از فضا‌های این واحد دانشگاهی در آمادگی هرچه بهتر دانش آموزان برای کنکور و انتخاب رشته استفاده کنند.


وی با توجه به در پیش بودن روز معلم و استاد و سالروز شهید مطهری، رسالت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را یادآوری کرد و گفت: زیربنای انقلاب ما بر اساس تفکرات دینی چنین شهیدان بزرگواری است و دانشگا‌ه‌ها باید با برقراری کرسی‌های آزاداندیشی در زمینه‌های پژوهشی و تحقیق در اندیشه‌های شهید مطهری این نقش را ایفا کنند.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان گزارشی از وضعیت امکانات و فضا‌های آموزشی و رفاهی این واحد ارائه کرد.


علی اصغر ایرج‌پور با توجه به اینکه این واحد دانشگاهی از وجود ۲۹ کارگاه و آزمایشگاه در زمینه‌های مختلف از جمله: برق و الکترونیک، تغذیه و صنایع غذایی، شیمی و فیزیک، مکانیک و جوشکاری با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز سود می‌برد، پیشنهاد داد، معلمان و دانش آموزان مدارس شهرستان به ویژه در مقاطع نزدیک به کنکور با بازدید از این امکانات، با فضاهای دانشگاهی آشنا شوند.


معاون پژوهش و فناوری واحد سروستان با توجه به کارگروه راهنمای انتخاب رشته این واحد دانشگاهی که از سوی استادان مجرب واحد اداره می‌شود، گفت: این کارگروه می‌تواند دانش آموزان را برای آمادگی در کنکور و انتخاب رشته مناسب یاری داده و راهنمایی کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته