دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس: ما مطمئن هستیم خون شهدای مدافع حرم اثر خواهد کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: بسیج جهانی، فاطمیون، حیدریون، زینبیون و حزب الله و انصارالله با رهبری رهبر حکیم انقلاب و یاری ملت ایران جهان اسلام را از شر سلطه گران و استکبار جهانی خلاص خواهند کرد و ما مطمئن هستیم خون شهدای مدافع حرم اثر خواهد کرد.
کد خبر : 129519

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام علی شیرازی در دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان کرمان در حسینیه ثارالله رفسنجان، با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم اظهار کرد: امام حسین(ع) در حدیثی می فرمایند: مردم بنده دنیا هستند و دنبال عیش و معیشت و خوشگذرانی در این عالم هستند وقتی این مردم دعوت به حرکت یا امتحان و جنگ و جهاد می شوند، دین داران کم می شوند.


وی افزود: اگر بلا و امتحان نباشد همه ادعا می کنند دین دارند اما وقتی شیپور جنگ زده می شود همه کسانی که در کنار حسین بن علی(ع) قرار گرفته اند از اطراف امام پراکنده می شوند و امام را رها می کنند.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با بیان اینکه کسانی که به امام حسین(ع) نامه نوشتند دو گروه بودند، ادامه داد: یک عده به امام حسین(ع) نوشتند به کوفه بیا کوفه سرسبز است و باغستان دارد و محل لذت بردن از زندگی دنیایی است. این عده را امام در صبح عاشورا مورد خطاب قرار می دهد.


شیرازی اضافه کرد: امام حسین(ع) در صبح عاشورا به این عده فرمود من به دعوت شما پاسخ دادم اما شما صف خود را جدا کردید چون وقتی دیدید وارد معرکه ای شدم که سخن از گذشتن از جان و مال است خودتان را کنار کشیدید و در مقابل امام قرار گرفتید.


وی عنوان کرد: امام حسین(ع) و عظمت او را می شناختند اما آن‌حضرت را در میدان جنگ رها کردند. در کنار امام حسین(ع) بیش از هزار نفر بودند تصور این بود که به سمت کوفه می رود حکومت پیدا می کند و در کنار او ریاست و قدرت و ثروت می گیرند اما وقتی امام حسین(ع) فرمود جدم رسول الله فرمود حسین جان از مکه خارج شو و خدا می خواهد کشته تو را ببیند وقتی بوی خون می آید همه از اطراف آن‌حضرت جدا شدند.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: گروهی هم مانند حبیب ابن مظاهر به امام نامه نوشتند که ما رهبر و الگو و امام می خواهیم و تکلیف ما را معین کنید. تکلیف و وظیفه چیست. جان را کف دست گرفتند و وارد میدان شدند.


شیرازی با بیان اینکه وقتی می گوییم باید از عاشورا درس بگیریم، این درس عاشورا است، خاطرنشان کرد: درسی که عاقبت دنیاگرایی را روشن می کند و اینکه اگر بخواهیم در مسیر دین گام برداریم باید در زیر پرچم امامت و ولایت سینه بزنیم حتی اگر هزار بار قطعه قطعه شدیم دست از بندگی خدا و مسیر مستقیم الهی برنداریم.


وی ابراز کرد: امام راحل(ره) این درس را در حیات خود و ملت ایران جاری و ساری کرد. ملت ایران با بصیرت این درس را آموخت و در متن انقلاب در مقابل گلوله و تانک سینه سپر کردند.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اظهار داشت: ملت ایران با درس از عاشورا هشت سال مقابل صدام ایستادند اوایل جنگ با دست خالی مقابل همه کفر و استکبار جهانی و حزب بعث ایستادند و شهادت را به جان خریدند تا انقلاب و اسلام بماند.


شیرازی با بیان اینکه گردانهای 410، 412 و 418 و تعدادی در تیپ ذوالفقار و گردانهای دیگر از شهرستان رفسنجان به جبهه حق علیه باطل شتافتند، تصریح کرد: شعار ملت ایران در عصر انقلاب این بود که ما امام می خواهیم که تکلیف ما را روشن کند که وظیفه ما چیست.


وی خاطرنشان کرد: مردم رفسنجان برای رفتن به جبهه روزشماری می کردند و چه با جان و چه با مال کمک کردند. کمکهایی که در زمان جنگ امام جمعه فقید رفسنجان جمع آوری می کردند در استان زبانزد بود.


وی ابراز کرد: در دوران جنگ هشت ساله یکی از قویترین لشکرها ثارالله بود و به لشکر پیروز ثارالله معروف بود. فرمانده رشید این لشکر 8 سال در مقابل حزب بعث عراق ایستاد. این یک افتخار برای استان کرمان است که در عصر انقلاب و بعد در کردستان و جنگ هشت ساله از مرگ نترسیدند.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اظهار کرد: آنچه که امروز به عنوان شهدای مدافع حرم مطرح است در حقیقت تبیین راهی است که شهدای انقلاب و شهدای دفاع مقدس شکل دادند و امروز دلارومردان عرصه دفاع از حرم از همه هستی می گذرند با درس از همان کسانی که در عصر جنگ هشت ساله در مقابل دشمن سینه سپر کردند.


شیرازی با بیان اینکه حیات شهدای عاشورا یعنی حیات انقلاب اسلامی که از درون این نهضت عظیم یک انقلاب عظیم شکل بپذیرد و یک نظام دینی را شکل دهد که در دنیا بی سابقه بود.


وی تصریح کرد: در عصر نظام جمهوری اسلامی این ملت با حیات شهدا توانست این نظام و انقلاب و دین را حفظ کند. حیات شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی حرکت عظیمی در منطقه شکل داده است. حرکتی که در آینده با حیات شهدا به حرکت بین المللی تبدیل خواهد شد. این عظمت را امام راحل(ره) در سال 67 تبیین کرد.


نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ابراز داشت: امام خمینی(ره) در پیام پذیرش قطعنامه 598 می فرمایند ما باید بسیج جهانی اسلام را شکل بدهیم و امروز بسیج جهانی اسلام شکل گرفته است یعنی حضور ملت ایران در سوریه، عراق و افغانستان و لبنان و حزب الله لبنان، انصارالله یمن یک پایه این بسیج است.


شیرازی با اشاره به نقشه آمریکایی‌ها برای تضعیف قدرت حشدالشعبی، عنوان کرد: امروز آمریکایی‌ها هر چه تلاش می کنند قدرت حشدالشعبی را بشکنند نمی توانند.


وی تأکید کرد: ای امام بزرگوار، امروز ما می توانیم ادعا کنیم که پس از شما توانستیم جبهه جهانی اسلام را شکل دهیم. جبهه ای که می تواند ادعا کند در سوریه سربلند است.


شیرازی خاطرنشان کرد: پیروزی جبهه مقاومت را ملت ایران، فاطمیون و رزمندگان سربلند افغانستانی و پاکستانی، زینبیون، حیدریون دفاع وطنی سوریه و حزب الله لبنان ترسیم می کنند.


وی تأکید کرد: مردم استان کرمان افتخار می کنند که فرمانده این جبهه عظیم سردار سلیمانی فرزند خطه کرمان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته