دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1395 - 15:16

آیت‌الله مقتدایی: آیت‌الله مهدوی‌کنی برای خدا تحصیل و تدریس می‌کرد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی فردی تأثیرگذار در انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و همواره حامی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود.
کد خبر : 129399

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی روز پنج‌شنبه در همایش «فقه حکومتی همراه با تجلیل از سه دهه تلاش علمی آیت‌الله مهدوی‌کنی»، در قم افزود: آیت‌الله مهدوی کنی مسئولیت‌های بالایی در انقلاب اسلامی پذیرفت و آن‌ها را به وجه احسن ایفا کرد و نسبت به امام و رهبری متواضع بود.


وی اضافه کرد: این عالم از نظر اعتقادی و ایمانی فردی ممتاز بود و با روحیه انقلابی که داشت علاقه‌مند به نظام، جمهوری اسلامی و ولایت بود.


وی ادامه داد: وی خدمات فراوانی در طول عمر مبارکش انجام داد که می‌تواند الگوی مناسبی برای طلبه‌ها و استادان حوزه علمیه باشد که روش و منش این مرد عزیز و عظیم را برای خودشان الگو قرار دادند.


مقتدایی با قدردانی از برگزارکنندگان همایش فقه حکومتی و پاسداشت از تلاش علمی آیت‌الله مهدوی‌کنی، گفت: وی از مصادیق روشن افرادی است که برای خدا تحصیل و تدریس می‌کنند و با روش زاهدانه از محضر استادان بزرگ و مراجع حوزه بهره‌مند شد.


دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه به سوابق آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره و بیان کرد: آن مرحوم در مدرسه مروی تدریس و در کار استادان و پیشرفت طلبه‌ها نیز نظارت و سالیانی نیز ریاست دانشگاه امام صادق(ع) را برعهده داشت که دانشجویان این دانشگاه از نظر علمی و اخلاقی نمونه هستند.


وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) رایزن‌های فرهنگی بسیار تأثیرگذار در کشورهای مختلف هستند و تاکنون خدمات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: این امام در همه جا عزت و کرامت خود را حفظ و رسالتش را برای زنده نگه داشتن عاشورا و تأثیرگذاری قیام اباعبدالله(ع) به حد کامل ایفا کرد.


مقتدایی افزود: امام سجاد(ع) با وجود این‌که در خانه زندانی بود ولی توانست 172 شاگرد از اصحاب عالم و فقیه تربیت کند.


همایش فقه حکومتی همراه با تجلیل از سه دهه تلاش علمی آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، فضلا، علما، استادان و طلبه‌های حوزه‌های علمیه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته